söndag 11 oktober 2009

Ledighet..

Bild: jag 4 år ungefär

Sedan jag fick reda på att jag har jobb på Beyond Retro till o med den sista december, så har ja ledigt varje lördag o söndag..vilket passar mig helt perfekt! Dels för att min pojkvän kommer hem på helgerna, sen för att det är något alldeles speciellt med att vara ledig på en helg.. :
Att få vakna upp av sig själv, utan några måsten, sträcka på sig o kisa mot ljuset som strilar in genom persiennen..att få kura ner sig i duntäcket en stund till för att antingen slumra till en stund till, eller om min pojkvän är hemma, göra något annat mysigt innan man kliver upp=P

Att vara ledig under helgen är något speciellt..att på fredagskvällen kunna umgås med vänner, ta ett glas vin eller två o prata strunt till sena timmen o inte behöva oroa sig för att man ska kliva upp tidigt dagen efter.. Att kunna åka in mitt på dagen till stan, dit jag åker varje dag, men att nu se den med andra ögon...att se den med lediga ögon, inte behöva ryckas med i stressen som lurar vid varje gathörn o i varje rulltrappa..utan att bara kunna strosa i sin egen takt längs gatorna o se folk av alla olika slag o stilar susa förbi en..

Jo minsann..för mig har helgen blivit något speciellt..det är nämligen då jag är LEDIG o gör vad jag vill...barnsligt härligt!=)

Inga kommentarer: