tisdag 27 oktober 2009

Nonchalanta kunder..

Idag känner jag mig lite arg, eller mera less kanske...o objektet för min ilska är en del av våra kunder på Beyond Retro..

Jag förstår att det är roligt o komma till vår butik o prova roliga kläder o knäppa kort på varandra, absolut det förstår jag..(jag menar, jag älskar ju butiken själv o det är därför jag jobbar där!)

Jag kan oxo förstå att det kan kännas förvirrande att försöka hänga tillbaka kläderna på platsen där de hängde..

Men, att komma in i vår butik o BARA prova kläder o fota för kul skull o inte med tanken att handla något...springa omkring med kläderna på sig, ta av sig dom o lägga dem i en hög nånstans i butiken o inte bry sig om röran man lämnar...DET ÄR INTE OK!!

Plus, att vi har fotoförbud i våra butiker, MEN vi kan tillåta det om man frågar o förklarar varför man vill knäppa kort...

Jag förstår verkligen inte den grejen att man bara lämpar en bunt kläder på golvet, eller kastar upp dom på nån klädrail, eller lämnar en massa plagg i provrummen??!!

Butiken är sorterad efter kategorier av plagg o sedan efter färg, så svårt är det inte att se o färger kan väl iaf de flesta? Jag menar, en ljusgrön klänning, bör ju faktiskt hänga bland ljusgröna klänningar eller hur o inte bland röda eller bland skjortorna??

Men självklart, känner man att man absolut inte har en aning om vart plagget ska hänga, eller att man är jättestressad, så kan man ju faktiskt ta med plaggen man provat till kassan o be att få lämna dom till någon av oss i personalen!

Jag vet att flera butiker har problem liknande detta o att det inte är nåt speciellt med just Beyond Retro, men att det är second handkläder gör kanske att det är extra lätt att vara nonchalant o bara kasta ifrån sig grejerna var som helst... men iaf så är det är ju där jag jobbar o det är den butiken vi kämpar med att hålla snygg o prydlig varje dag OCH det är ju faktiskt för kunderna vi försöker hålla den snygg o städad!

Är det för mycket begärt att få lite tillbaka från kunderna och att de visar kläderna o oss som jobbar lite respekt!!??

Beyond Retro är INGEN lekplats, utan en klädaffär som vilken annan fast med gamla kläder, som därför behöver lite försiktigare hantering eftersom en hel del är ömtåligt, inte som vissa verkar tycka "det är ju begagnat, så vad spelar det för roll hur jag hanterar det?"
Nej, idag blev jag lite mer irriterad än andra dagar på nonchalanta kunder, MEN jag vill ju självklart att alla kunder ska fortsätta komma o shoppa hos oss...hoppas bara på lite mer ordning!=) Så välkomna förbi Åsögatan 144 eller Drottninggatan 77..

(SÅhär fint försöker vi sortera det, är det så svårt o förstå hur vi tänker??)

2 kommentarer:

Retro.se sa...

Att ha butik har sina nackdelar ibland... Men ni har det bra fint i butiken! :D

Unknown sa...

Jo d har ju d...men tack så mycket!=)