tisdag 25 september 2007

En norrlänning i sthlm...

Hejsan...

För snart en månad sen tog jag mitt pick o pack o lämnade norrlands skogar för att slå mig ner i utkanten av Stockholm...närmare bestämt lilla Norrtälje. Världens gulligaste lilla stad...Hudik du har fått hård konkurrens... ;)
Har börjat skolan igen..känns väldigt ovant...men d e riktigt kul!! Går nu en KY utbildning för att bli butikschef/avdelningschef...
Var SÅ nervös innan ja flyttade ner, men känner att d e d bästa ja nå'nsin gjort...tror nog att d dröjer innan ja återvänder till lilla Hudik!! Saknar alla därhemma självklart...Linda ILuvU!! Men d e så mycket tråkigt som trycker sig på o gör sig påmind därhemma oxo....bla Kempes död...R.I.P min vän...du kommer aldrig att försvinna ur mina tankar!!
Har träffat riktigt underbara människor här nere o känner att dom här två åren kommer att bli riktigt bra....har redan fått ett litet "gäng" bestående av Marie, en underbart go liten tjej ifrån d stora Götet...Lianda, en härligt glad tjej som får mig att verka långsam då hon pratar=)....Karin, en liten Pippi Långstrump ifrån Täby me härliga uttryck.....Jasmine, en tjej som e helt sjukt rolig utan att veta om d själv tror ja...o sist men inte minst Jenny, kommer me spontana kommentarer som kan få en att vika sig dubbel ibland...hon har även världens sötaste lilla bebe...Elias, en riktigt pampersunge!!
Nej...nu ska ja dra in till Stockholmo för ett seminarium...

See ya
Over and out

Cathis

Inga kommentarer: