torsdag 30 juli 2009

Paris..del 1

Jag har krånglat riktigt mycket med bloggen o alla bilder nu.. o det blir ine riktigt som jag hade tönkt mig men men..nu får de komma i den här ordningen.. Här är lite bilder från de två första dagarna..
Så här glad var vi då vi kom fram..
Varför kan inte tunnelbanorna i Sverige oxo ha såna här fina skyltar??
Paris tunnelbana..
Det blev en hel del vin under dessa fem dagar..=p
O en hel del kyssar såklart ;)
<3> Lite bilder från första promenaden runt i norra delen...
Snygg gatukonst var det gott om..
Fina gamla kyrkor var det oxo gott om..
Skål!=)=D
Frukost...mums!!=P
Så var det Versailles...
Vi var inte de enda som skulle in på slottet..vi var lite dåligt förberedda o fick stå i kö i 2,5 timme i stekande sol...=(
Men vi var rätt glada ändåMånga tavlor på kungar o drottningar...Marie Antoinette var självklart en av dom..
Fina salar..
Jag passade på att lufta fötterna o gick barfota..tills jag fick skäll o fick ta på mig skorna igen..ooops.
Marie Antoinettes säng var rätt enkel=P
Den här trädgården är heeeeelt otrolig...både då det gäller storlek o skönhet....tänk o ha en häst o komma gallopperande efter den här gången..=) Mängder av statyer överallt..
Jag blev en aningens bränd efter timmarna i kön..aj aj..
Vi hyrde en roddbåt en sväng...
Det var det..

Inga kommentarer: