onsdag 29 juli 2009

Svartsjuka..

Svartsjuka.. Som jag har skrivit förr, har jag tidigare haft förhållanden där svartsjuka har varit ett stort problem..då även från min sida. Men jag har lärt mig av tidigare misstag o har ju även blivit säkrare i mig själv.. O jag lovade mig själv att aldrig mer ett förhållande med svartsjuka..
Svartsjuka är ett problem som ligger hos den som är svartsjuk..beror oftast på den personens osäkerhet osv.. Men problemet stannar ju inte hos den personen, utan det drabbar den andra minst lika mycket om inte mer ibland..o det kan vara fruktansvärt tröttsamt o utmattande.. Men vad kan man göra för att få den andra att förstå? Egentligen ingenting tror jag.. Man måste nog se till själv o hur hög gräns av tolerans man har o verkligen göra det klart för den andra personen, att hit men inte längre.. Men det är svårt, för båda parter.. Jag kan bara säga att jag orkar inte mycket mer..

Inga kommentarer: