lördag 21 november 2009

Clara ryter till o Catten håller med..

Hittade detta inlägg på Underbara Claras blogg o tycker att det är värt att läggas in igen..jag själv har tänkt tanken många ggr, men hon hann ju skriva om det först..därför kopierar jag hennes inlägg:

Fega Lindex o Gina
Jag förstår mig inte på Gina Tricots val av underklädesmodell. Är det meningen att de hundratusentals kvinnor som handlar där ska kunna identifiera sig med den här tjejen? Hon som har lår som buktar inåt?
Eller Lindex val av Caroline Winberg som modell för märket. Som är så smal att hon snart går av.

Förbannade fega skitföretag. De gömmer sig bakom anorektiska tjejer för att låna lite status till sina högst mediokra plagg. För en riktigt smal brud skänker den där moderiktiga känslan som plaggen i sig inte förmår göra. Trä vad skit som helst över huvudet på en modell. Det kan vara en sopsäck, eller en lappkåta. Addera snorhöga klackar och kalla det för faaaashion!

Ps. Kom inte och jama om att “det finns faktiskt tjejer som är så där naturligt smala….” för det skiter jag ärligt talat i. Jag skulle vilja se några riktigt naturligt feta människor. I en enda annons. Någonsin.
Kan det går för sig? VA ?!


Sen att läsa här att ansvariga på Gina Tricot inte kan ge någon bra kommentar på kritiken är ju bara löjligt!!

Inga kommentarer: