söndag 8 november 2009

Off to church..

Nu ska jag snart bege mig till Norrtälje, där jag förövrigt inte satt min fot sedan vi flyttade hit till Täby.. Men nu är det dop för Jennys (min klasskamrat i Norrtälje) två små barn Leanna o Elias...
Det här med kyrkan har alltid varit lite dubbelt för min del, jag är inte emot kristendomen o kyrkan o allt vad den står för, men jag tror inte på det... Kyrkan har alltid fått mig att känna mig lite smått obekväm, samtidigt som kyrkogården kan ge mig en ro som jag älskar...låter kanske lite konstigt, men jag tycker verkligen om att gå omkring på kyrkogårdar o se alla stenar, blommor o ibland alla gravljus..det ger mig en känsla av trygghet på nåt konstigt sätt...
Men kyrkan gör mig obekväm, jag är inte döpt o jag vägrade att konfirmera mig...men men, nu handlar det inte om mig utan om två söta krakar o jag är glad att träffa tjejerna igen=)..

Inga kommentarer: