lördag 28 augusti 2010

Dangerous beauty..

Har spenderat kvällen med att titta på min absoluta favoritfilmer, alla kategorier!! Såg den för flera år sedan av en slump o blev heeelt förälskad i den, men har inte kommit på vad namnet på den var förrän i år.. Men nu har jag den hemma o skulle kunna titta på den varje dag känns det som, den är bara så fantastisk att jag inte riktigt kan förklara..
Ni bara måste se den, trots att man blir lite lagom knäckt av kärlekshistorien o börjar fantisera om att ens sanna kärlek ska komma ridandes på en vit häst o rädda en..=P
Varför är kärlek alltid så fantastisk på film, men så svår i verkligheten för??
Tur är det väl ändå att filmens värld finns, så att man fly in i denna fantasivärld o få känna o uppleva den kärlek man själv längtar så mycket efter (om så genom tvrutan sittandes själv i soffan o kramandes en kudde o ingen sann kärlek)
Någonstans inom mig finns väl ändå ett litet hopp kvar att någon gång få uppleva den sortens kärlek som det skrivits om i tusentals romaner o filmatiserats till minst lika många kärleksfilmer..såna som sår ett litet frö av tro, tron på att kanske den kärleken kan finnas på riktigt, men som tyvärr gör att hjärtat brister lite i taget för varje gång verkligheten visar sig vara på ett helt annat sätt..
Lite bitter är jag, absolut..men efter att ha sett den här filmen än en gång står det klart att jag oxo fortfarande är en obotlig o hopplös romantiker.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du aldrig varit kär?

Unknown sa...

Jo det har jag..men jag vill uppleva den där kärleken som finns i filmer o i böcker, den där svindlande o lyckliga kärleken...jag har ju inte ännu hittat den stora sanna kärleken iaf eftersom varje förhållande hittils tagit slut... Men jag börjar bli kär nu igen..så vem vet=)