måndag 26 oktober 2009

Ett år..



Det är lustigt hur mycket livet kan förändras på ett år..

För ett halvår sedan satt jag i skolbänken o hade ungefär sex månader kvar till examen...jag var singel o trivdes med det o trodde faktiskt inte att jag skulle träffa någon som jag kunde bli kär i...

En vän till mig var ute o festade..hon levde i ett förhållande o var nöjd med det..hon sa att hon aldrig skulle skaffa barn, ALDRIG!

En annan vän som är tillsammans med en yngre kille, visste att familjelivet skulle få vänta några år, mycket för att hennes pojkvän inte var redo..

Och hur ser livet ut nu då?

Jag har gått ut skolan, har flyttat ihop med min pojkvän, som jag varit tillsammans med i över ett halvår o är dessutom förlovad..nåt som jag inte trodde skulle hända mig..haha

Min vän som ALDRIG skulle skaffa barn, har precis fött en underbar liten dotter..nu är festandet utbytt mot blöjbyten o amning..

Sen min andra vän som familjelivet skulle få vänta för, hon är nu gravid med deras första barn o hennes pojkvän är riktigt förväntansfull o planerar för fullt för deras blivande familj...

Ett år, många förändringar, men jag tror jag vågar säga att vi har aldrig varit lyckligare!=)

Inga kommentarer: