söndag 11 oktober 2009

Lite bisarrt, brittiskt men definitivt bättre..


Sitter o tittar på Wallander nu på fyran..jag är definitivt inget Wallanderfan, men denna gång fastnade jag faktiskt..varför? Jo, för att den är på engelska o alla jobbiga o konstiga svenska tillgjorda dialoger är borta, istället har vi bra skådespeleri med dialoger som känns äkta..

Men det är samtidigt bisarrt o se poliser i svenska uniformer prata engelska o dessutom höra Kenneth Branagh säga namn som Gustaf Wetterstedt, eller varför inte bara sitt eget namn Wallander...plötsligt tycker jag faktiskt att Wallander är lite cool, lite tuff..

Nej, definitivt pluspoäng till detta projekt o det är faktiskt så att jag önskar att alla framtida Wallanderfilmer blir på engelska, då kommer iaf jag o se dom..inte annars!
Vad tycker ni?

Inga kommentarer: