söndag 11 juli 2010

Peace and love..

Äntligen har jag fått in bilderna från förra helgen o från Peace and love...snacka om att man har fördröjning på allt..=/ Jag börade iaf helgen med att se Melissa Horn på torsdagen..vilket var helt underbart, hon kan ju verkligen det där med att beröra en..
Jag levde i min gipsykjol hela helgen..jag bara älskar den=) Köpte den för flera år sedan på HM o topen är från Beyond Retro o väska hittade jag på en tatuerarstudio i Borlänge..
..det fanns en hel del o titta på o shoppa o jag gjorde nåt fynd här i Kawaii tältet.
Sedan gick vi o tittade på Robyns spelning o jösses vad hon kan leverera!!=)

Det blev en tidig kväll på torsdagen o vi bäddade i bakluckan på pappas bil, hade rätt ont i kroppen dagen efter kan jag lova..
Trots att vårt förhållande tagit slut, så umgicks vi resten av helgen o vi spenderade en stor del tillsammans med Anders vänner i Humleparken..


Sedan gick jag o tittade på Lily Allen, men pallade inte särskilt länge för solen låg på hela tiden o stekte..men det jag såg var bra iaf..
Senare på kvällen blev det Danko Jones som var helt suveräna dom med!!
Haha...snacka om att förstöra en bild, vem fan är du i bakgrunden egentligen!!=P
"I live by the code of the road.."

O så var det dags för Patti Smith, det var kul att få se henne äntligen o jag tyckte det var helt underbart att hon gick ner i publiken o trotsade säkerhetspersonalen så publiken fick hälsa på henne..
Fredagskvällen fortsatte jag i Robbans sällskap, vi träffade även Glenn en sväng..
Vi gick hem en sväng till Robbans vänner Per o Marie o drack lite o surrade..
I deras trädgård hade ett gäng slagit upp sina tält så vi satt där med om ett tag, tills vi kände att vi fick nog v myggen o vi skyndade iväg för att Robban ville se ett band..
På vägen till spelningen såg jag den här reg skylten.rätt skön=P
Rock on..haha..snyggt eller hur?=P
..bandet som spelade var Katatonia, ett metalband som inte riktigt var i min smak..
Vi satte oss i ett öltält o träffade några trevliga människor, som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på..
..en den här killen hette ju oxo Robban så det var lätt o komma ihåg..han ville att jag skulle följa med honom till hans tält så skulle han spela country för mig hela natten..haha, jag tackade vänligt men bestämt NEJ..
Solen o värmen fortsatte på lördagen o vi gick till parken igen..
Simon o Erika o resten av gänget var där igen dom med..


På eftermiddagen gick vi o kikade på De Lyckliga Kompisarna, lite nostalgitripp till högstdietiden..
Puss...=P
Vi såg Johnossi..
Himlen gav oss en puss..ser ni pussmunnen??
Vi kikade en sväng på Mando Diao, som tyvärr var försenade o vilket gjorde att jag missade nästan hela spelningen med Amanda Jenssen...
Men det jag såg var jäkligt bra, älskar hennes sätt o sjunga o hennes scen var så himla fin o alla i bandet likaså..
Men sen kom höjdpunkten på hela helgen för min del.. John Fogerty!!
Publiken var full av glada människor i olika åldrar..
O jublet var enormt då han klev ut på scenen..
Eftersom jag vuxit upp med att lyssna på Creedence, så var det här riktigt stort att få se o höra några av mina absoluta favoritlåtar spelas i verkligeheten av en av dom..
Sist, men absolut inte minst kom Jay-Z ut på scenen bredvid o jag kan nog säga att han hade den största publiken av alla..vi lyssnade en sväng, men eftersom han inte direkt är någnon favorit för min del så stannade vi inte länge..
Så vi sa hej då till Peace and Love för den här gången o jag hoppas att jag återvänder nästa år..dagen efter sa vi hej då till varandra jag o Anders..inte för alltid men som par, jag hoppas o tror att han kommer att förbli en betydelsefull vän i mitt liv..

Inga kommentarer: