tisdag 13 juli 2010

Rockweekend..

På fredagen bar det av till Söderhamn för att uppleva Rockweekend 2010....
..jag åkte med Elin o Erik, man kan alltid räkna med att ha kul o en massa tok med dessa människor=P
Vädret var stekhett o folket höll mest till i skuggan..
..underbart med alla speciella människor..inte många snygga tyvärr, men speciella..haha
Vi sprang på grabbarna som hade festivalens sämsta uppgift..göra ren bajjamajje tunnorna..iieeoouuhww...
Det fanns ett jättestort öltält som fick stå för svalkan från solen..
Jag var lite förvirrad o hade tappat bort mitt VIP pass, för jag hade inte fattat att det var ett sånt jag hade fått o hade lagt ifrån mig det i väskan..=P
Vi träffade några grabbar ifrån Vingåker som vi surrade med ett tag.. "En promille kan inte ha fel.."=P
Sedan drog Dee Snider o gänget igång o äntligen fick man se Twisted Sister som man lyssnade på jämt då man var liten..(hade älskat o ägt den här gitarren..ovan)(bild från rockfoto.nu)
Dee rockade lös rejält o visade inga tecken på ålder under hela spelningen..men jag har fått höra att han fick uppsöka en naprapat som Elin känner efteråt o knäcka till ryggen lite..(bild:rockfoto.nu)
(rockfoto.nu)
We're not gonna take it..No, we aint gonna take it!! (rockfoto.nu)
Inte förvånande så fick spelningen fyra plus ifrån aftonbladet..=)(rockfoto.nu)
Jag knäppte några bilder själv, men de blev något pixliga eftersom jag knäpper med mobilen..
Don't ever turn your back on people..
..you never know, if they'll bite you in the ass..=P
Min kära svägerska in action..=P
Rock on..haha
Det var rätt blandade åldrar i publiken..
Såhär känner jag för bajjamajjor..=/
I slutet av fredagkväll dök Sebastian Bach in på scenen o jag kunde itne sluta förundras över hur lång o vilka långa armar människan har=O(rockfoto.nu)
We are the youth gone wild!!(rockfoto.nu)
Gryyyymt bra!! (rockfoto.nu) Knäppte egna bilder oxo, men de blev helt värdelösa..=/
Så sa vi hej då för den kvällen o åkte hem o sov i våra egna sängar..rätt skönt o slippa tält eller bil=P
Lördagen kom o vi återvände till brottsplatsen..varmt som satan även denna dag..
Folket samlades framför stora scenen för att kolla in Deep Purple..
Skönaste gitarristen=P
Sångaren Ian Gillan hade tappat rockstilen om man jämförde med hans kära band..
Erik träffade en gammal bikerkompis..
Jag såg en gullig liten vovve i Sweden Rock Festival tidningen..=P
Såhär såg det så kallade VIP området ut..vilket skämt..det har varit många klagomål o även aftonbladet har skrivit om det pinsamma området..
Såhär nöjda var vi..=/
Sista spelningen var brittiska Saxon..
Inga problem o röja även där..=)
O jag fick höra min favvo Princess of the night!!=)
Fick faktiskt till några hyfsade bilder , eller hur?
Det var den helgen o nu återstår bara att försöka få tilbaka pengar för VIP delen..får se hur det går..men annars var det en riktigt rolig helg!!

Inga kommentarer: