lördag 9 juli 2011

Peace and Love 2011, part one..

Först o främst får jag väl beklaga att det är så längesedan jag skrev något. Men förra veckan skickade jag en massa mobilinlägg som av någon anledning inte kom fram=/ Sen den här veckan har jag jobbat häcken av mig, bra avslutning innan semestern=P
Men här kommer iaf första delen av bilderna från Peace and Love förra helgen...bättre sent än aldrig eller hur?? =P
Efter jobbet förra onsdagen så packade vi(jag o Kim) bilen o styrde bilen söderut mot Borlänge för årets Peace and Love festival.
Efter lite missförstånd med vår campingbokning o informationen från otroligt otrevlig personal, att vi fick absolut inte ha vår bil inne på campingen, så var vi lite lätt misstrogna o undrade om vi skulle sova på en parkering(som jag gjorde förra året btw) Men efter några turer runt runt, så hittade vi en liten extra husvagnscamping, där personalen nog tyckte synd om oss eftersom de tillät oss att sova i bilen som annars är strängt förbjudet på alla campingar!! Så 300 spänn extra o vi hade en trygg sovplats=) Det var det lugnt värt!
 Så något gladare packade vi fram bord o stolar o tog oss ett glas vin o ett glas grogg..välförtjänt o väldigt gott.
 Kim hade köpt en värstingstereo så vi hade lite musik=P
 Då vi suttit en stund o pustat ut i värmen o tänkt att det här blir nog bra, trots att platsen där vi campade såg ut som något från Lettland..så dök den här bilen upp o lämnar av ett flak fyllt med sopor bredvid våran bil!=/ 
 Vi tänkte att det här är inte sant...det är bara för mycket... Men som tur var så kom de o hämtade den bara efter någon timme.=)
 Så kom två grabbar som bodde en bit bort på campingen fram o surrade med oss o drack nåt glas. De var från Götet o hade under sin färd till Borlänge lyckats repa ner en bil med deras husvagn o fått åka polisbil mm..så vi kände oss rätt lyckligt lottade med våra småproblem.=P
 Jag kommer för allt i världen inte ihåg vad de hette, mer än att han till vänster kallades Ove..men hette något helt annat. Trevliga var de iaf=)

 Jag blev lite avis på den ena killens RayBanbrillor o var tvungen o prova.. Kände mig så snygg att jag var tvungen o göra mig ful=P

 Kim o "Ove" jämförde fötter av nån anledning som jag inte minns..gissa vem som är vem?? ;)
 Okej, förlåt för en extremt ful bild, men den bjuder vi på=P Jag fick en snus av Kim en sväng, det är verkligen inte min grej..
Vi gick in på området en sväng för att se The Sounds, en råkade missa hela showen för vi kom försent=(
 Men vi roade oss med annat, bland annat så hittade vi ett stånd med rätt dåliga, men roliga peruker, som vi bara var tvungna att prova..
 Kim tog en lila "skönhet"..
 ..o jag provade en med grästovelook..snyggt serru!
På väg tillbaka till bilen för att inte lite mer alkoholhaltiga drycker så hittade jag en cykel som skulle passa mig perfekt..=)
 O vi klättrade över ett staket till campingen som gav oss gigantiska blåmärken på insidan av låren=/ innan vi kom på vart vi fått dom ifrån på morron, var vi lite oroliga=/
 Sen dök vi in på området igen o tittade på Kings of Leon..
 Riktigt härlig stämning..
 ..o väldigt bra musik..

 Jag var dödstrött efter att ha jobbat hela dan...
 Men det var svårt att inte bli på bra humör..
 Kim var på topp iaf..=)
 Morgonen efter hade vi fått en ny granne...en toalett!! Det var välkommet kan jag lova!! Här ser ni lite mer av den otroligt vackra campingen vi bodde på=P
 Bilen, som vi fått låna av min käre far..var inte sig lik..den såg ut mer som ett bombnedslag..
 ..jag var inte heller mig lik klockan nio på morronen, då vi vaknat i en bil som var mer som en ugn. Förstod nu risken med att sova i en bil...lätt att kvävas eller dö av värmeslag om man är för full o har ankrat!=( Men för oss gick det bra iaf.. 
 Vi traskade iväg i jakt på frukost..jordgubbar o en kycklingburgare blev det för min del...konstig blandning kan man tycka men jag åt det inte samtidigt iaf..=P
 Kim käkade kött bullar o mos..
 Ber om ursäkt för korniga bilder under den här dan, hade missat att ändra inställningarna från mörker..kan hända att fler bilder blir såhär under resten helgen oxo=/
 Vi såg några grabbar som försökt klä sig för att stänga ute värmen...det var iaf vad jag tror de hade gjort=/??
 På väg tillbaka till bilen så gick vi förbi stället där de varje år har plakat som olika personer får måla graffiti o liknande..
 Gillade verkligen dessa bilder..
 

 Här ser ni våran dela av campingen..haha..charmigt värre eller hur?? Andra sidan fanns det mer gräs o mer folk o det kom även mer folk runt oss..
 Det var inte bara inne på området det bjöds på musik, utan här o var satt det gatumusikanter som hoppades på en slant..
 Lite här o var såg man bilar o husvagnar som folk målat med festivaltema..här är en av mina favoriter.=)

 Gick förbi en lägenhet där en tjej bestämt sig för o sälja mat direkt från hennes kök..smart idé =) 
 Så skulle vi in på området igen för lite musik..det var fler än vi som skulle in o njuta av musik i den stekheta solen..
 Veronica Maggio var målet o det var smockfullt med folk överallt!! Men musiken var toppen..
 Jag såg tatueringar jag gillade i folkhavet..
 Vi drog oss bakåt mot öltälten för att få lite skugga, dricka o käk..
Sedan drog vi mot bilen o bytte om inför kvällen..
Såhär såg vi ut=)
 Lite pose=P
 ´Kände oss riktigt heta..av flera anledningar..sjukt varm det var!!=O=D
 På himlen lurade mörkret dock..
 ..o i några minuter föll ett stilla duggregn..
 Sen fick vi besök av en annan granne på campingen..han hade väckt oss på morronen o frågat om en domkraft vilket vi tyvärr inte hade, mer än den lilla som finns i bilen..
Han o hans kompisar var från Kalmar o de hade tappat ena framdäcken på vägen upp o fått åka Assistancebärgning i femton!! mil..5000 spänn gick det på plus lagning av däck..
Oj oj oj..våra problem blev bara mindre o mindre..haha.. 
Vi blev iaf inbjudna för partaj när vi ville..
 ..men just då hade vi inte tid, för vi skulle se 30 seconds to Mars, men vi var ltie sent ute o de slutade lite väl tidigt så vi hann inte se mycket alls.=(

 Vilket var väldigt synd eftersom Kim verklgien ville se dom, de var den största anledning till att hon hade vilja åka dit!=/
 Så lite sura miner blev det=P
 Fast det gick snabbt över..haha..
 Sen träffade vi på de här grabbarna som talade om att konserten inte varit så bra alls, vilket gjorde att vi kände oss lite gladare ändå.. 
 Vi surrade en sväng med dom, de var från Götet de med o vi bestämte att haka på dom in i ett öltält en sväng..
 ..en svettig närbild..haha..
 ..som vanligt minns jag inte namnen=/ Men supertrevliga även de här grabbarna=P
 Träffade några nadra av deras kompisar, bla den här killen som spenderade så lite tid som möjligt i Sverige för att jobba ihop så mycket pengar som  möjligt för att sedan resa så så mycket som möjligt i världen o surfa osv.. Härnäst skulle han bege sig till Sydafrika o resa runt..
Sjukt avis blev jag, men tror inte att det är min grej riktigt ändå..
Men han förstärkte verkligen bilden av en surfarkille..haha..

 =)
 Så började nästa spelning o jag sprang ut ur öltältet för att se, lyssna o fota...
 ..det var dags för Volbeat såklart!!=D
 Jag har sett dom två gånger förut, men kan se dom flera gånger till..älskar dom!!=)


 

Suverän spelning även denna gång!!=D
  Då jag kom tillbaka till öltältet, hade Kim sprungit på sin gamla chef o hans fru, som erbjöd oss, efter att ha hört historien om våran iskalla dusch på campingen(fanns nämligen inget varmvatten), att vi skulle få komma hem till dom o låna deras dusch!=) Ja, tack svarade vi..kommer i morrn!=)
Sen sprang jag även på mitt ex Anders, som är den som fick mig att börja åka till Peace and Love.  
 Träffade även den här tjejen som ville knäppa kort på mig..gulle då=) DÅ ville jag oxo ha kort på henne o hennes fina hatt!=)
 Ännu fler gaddningar som jag gillade..typ den snyggaste ryggtavla jag sett tror jag!=)
 Han var ju oxo kompisar med det här gänget..

 Så jag slog mig ned med Kim igen o drack lite cider igen..Anders lånade min kamera o fotade mig o Kim lite=)



PUSS på de Kimmie!!=)
Fler bilder kommer..

Inga kommentarer: