måndag 18 april 2011

Kryssningen med stort K.. del 1


 I lördags vid tiotiden satte jag mig på en buss tillsammans med större delen av jobbet för att åka ner mot Stockholm o sen vidare på kryssning... Efter lite olycklig bokning så visade det sig att fem av oss som skulle kliva på utanför Hudik skulle få åka en annan buss.=/ 
                                  
  Men efter att Håkan, pappa, Hodell o Nesse räknat in alla så lämnade vi iaf Hudik bakom oss..o stämningen var på topp!=)

 
 Thony, Linus o Johan  var taggade..

 Det blev ett litet matstopp vid Gävlebro o jag passade på o få ett kort på mig o pappa..=)
 Vet få killar som är så trendig som Nesse är(eller Andreas som han egentligen heter) Alltid lika snyggt klädd iaf!=)

 Dryckerna flödade på bussen o jag provade xiders nya smaker Jungle o Urban..Jungle var supergod, den andra inte så mycket.=/
 Vid Uppsala blev bussen full o jag hamnade med en av mina favoritbasar=)..Fredde, kallas oxo för Sydan av någon anledning.. Han berättade intressanta o roliga historier om ett ställe han varit produktionsansvarig på förut o i diskuterade chefsroller överhuvudtaget..
 Robert o Håkan..
 Håkan o Nesse..
 Hodell myste på..
 Haha..älskar farsans blick över sätet..Slangen(Martin) fyllde år o såg väldigt bra ut som vanligt=) o Johan var peppad..
 Roffe blev överlycklig då det klev på fruntimmer i Uppsala o var snabb som blixten o erbjuda sin tomma plats bredvid sig..=P
 Så anlände vi då till ett soligt o varmt Stockholm..=)
 Vi träffade de som åkte den andra bussen igen..bla Leif med ryggen mot kameran som oxo fyllde år..40 blev han=D
 Fredde var vår researrangör..
 Conny var inte så förtjust i min kamera..haha..men glad o träffa oss andra iaf=P
 Hodell såg rätt busig ut då vi väl fick gå ombord på båten..
 Lite öl o nötter innan vi fick tillgång till hytterna..
 Jag o Sandra provade kläder..först lite mera party o glitter..
 Det gick sådär för oss o knäppa bilder på oss själva..haha..
 Till slut blev det iaf dessa outfits..
 Jag hade en gammal klänning från Gina som jag fått för flera år sedan..
 Så var det dags för käk med hela gänget samlat=D
 Stefan knäppte oxo kort..
 Jag frossade i skaldjursdelen...som tyvärr inte var lika stor här som på Siljakryssningen för någon månad sen.. 
 Vi skålade för födelsedagskarlarna=)
 Roffe o Johan var Samdras o mina bordsherrar..
 Lisen var på gång=)
 Sjukt fina killar jag jobbar med eller hur??=)

 Okej, inte sjysst o knäppa kort på någon som äter..men men.. Här ser ni iaf Leif som fyllde 40 o Christer.. 
 Haha..så skön bild på Sandra o min käre far..
 Jag o Sandra=)
 Skål!
 Linus o Sandra skulle bryta arm..
 ..Linus vann..
 ..eller Sandra..haha beror på vem som dömer..jag stod iaf på Sandras sida såklart!=P
Vi flöt runt lite o pratade med varandra efter maten..
 Sen gled vi vidare upp på soldäck..det var otroligt varmt för den här tiden.. 
 ..men lite blåsigt dock..haha..

 Vi var lite besvikna på soldäcket inomhus som var mycket mindre än vad vi trott..men det spelade egentligen ingen roll för oss den här gången..
 I takt med att solen gick ner..
 ..laddade vi inför kvällen o väntade på att Tax Freen skulle öppna..
 En stund senare satt vi i hytterna o skålade lite, snackade o skrattade..
 Linus ser ut att prata om något väldigt intressant..=P 
 Jag var tvungen o knäppa kort på mig själv ibland för att överhuvudtaget få vara med på bild..jag o Thony=)
 Linus har fortfarande Roberts fulla intresse..
 Vi kom o gick i hytterna o bytte hit o dit..o trångt blev det..
 Men finns det hjärterum så..=P 
 ..finns det stjärterum..
Pappa fick inte riktigt plats o klä på sig=P 
 ..inte Conny heller.haha  
 Hej hej..
 Sådär ja..byxorna på..=P 
Fredde hade ruskigt roligt..haha..
 Sandra var söt som få..
 Så gick vi upp på soldäck igen, där vi hört att det skulle vankas karaoke...
 Leif röjde loss..=P
 ..o försökte desperat få igång alla andra..=P 
..men vi tog det lite lugnt i väntan på att "skönsången" skulle börja..=P

Inga kommentarer: