lördag 11 september 2010

Äventyr med jobbet..

Igår vid tolvtiden på dan så drog jag iväg tillsammans med jobbet på en heldag för en liten höst kick-off.. Vi blev hämtade av två flottar för en timmes flottfärd fram dit vi skulle, som var Vildmarksön i Iggesund.

Inte riktigt alla var med, men vi var ett härligt o glatt gäng trots att inte vädret var helt på vår sida..som tur va så slapp vi regn iaf=)
Jag hade fint sällskap av Nisse o Stefan vid min sida på resan dit, som var något ruggig o blåsig, men med lite alkohol i strupen så fick man lite värme iaf..
På den andra flottan satt det några "hårdar" grabbar som trotsade kylan o hade kortärmat på..
Jag o pappa jobbar ju på samma jobb i fall någon inte visste det..pappa som en gång i tiden var helt svart i hår o skägg o såg ut som en zigenare, ser ju nu mera ut som Jultomten=P Lika snäll är han oxo=)
Han har ju även vissa likheter med Einstein ibland..haha..som sagt det blåste lite på vägen ut=P
Efter att vi kommit fram o fått lite fika o lite mer alkohol i struparna, delades vi upp i lag..det var dags för femkamp..här är Conny som var vår coach o Nesse, två av mina lagmedlemmar..
Joel var oxo med i mitt lag o vårat lag hette något så fyndigt som "Spikutstick"(vi spikar ju pallar på jobbet)
Lars-Göran, närmast kameran till vänster är en underbara liten filur...inte riktigt som alla andra i o med något slags förståndshandikapp, men jobbar på som alla andra, stark som en oxe o noga till tusen.. Han lockar även till mycket skratt o är otroligt saknad dagar då han är sjuk eller så.
Så var det femkamp..första grejen var att stapla vedträn så högt som det gick utan att det rasade..mitt lag vann precis över Bibben(tv i rödsvart) O Thonys(th i brunt)
Sedan skulle man gå en viss sträcka med skidor..vilket var betydligt svårare än vad det ser ut..Sandra tog täten för hennes lag o de lyckades riktigt bra..men vann gjorde pappas lag..
Sedan blev det prickskytte med luftgevär..man fick ett skott o jag sköt fullträff tio poäng!!=D Inte illa av någon med koncentrationssvårigheter o dålig syn va??=PDet lät som om de blev något imponerade av mig..haha..jag fick även höra att jag nog har en hel del pondus för det blev rätt tyst då jag gick fram o för alla andra så stojade de flesta o försökte psyka den som skulle skjuta..=P
Så var det yxkastning, vilket jag misslyckades katastrofalt med måste jag erkänna..kom inte ens fram till tavlan..=/ Wimo däremot fick en fullträff..
Sedan höll produktionschefen Fredde lite tal om hur bra sommaren har gått osv o att vi hoppas på en minst lika bra höst om inte ännu bättre..
Så blev det middag i Vikingahuset..
O lite karaokesång..pappa började med chefen..jag sjöng även senare tillsammans med några av gubbarna..hellre än bra om man säger så..=P
O så blev det bad i vedeldade kar..suverän dag o kväll med underbart sällskap o mycket skratt..

Inga kommentarer: