måndag 13 september 2010

Ett minne gömt, men inte glömt..

Det var vårterminen i sjuan, jag hade fyllt fjorton i februari som varit o jag var blyg som få. Jag umgicks en del med äldre vänner som gick på gymnasiet o denna korta historia började en kväll , då jag följde med på fest hemma hos en kille som skulle ta studenten någon månad senare.
Jag drog på mig min äldre kusins tajta ljusblåa Crockerjeans som hade riktigt låg midja o hade ett ljusrosa Filippa K linne till. Vi hade lite alkohol med oss på vägen, cider om jag inte minns fel o vi drack o fnittrade hela vägen dit. Mitt hjärta bankade hårt av förväntan, de här grabbarna vi skulle festa med var fem år äldre än mig! Jag var tvungen o ta en stor klunk cider för att lugna ner mig.
Festen blev lyckad för båda oss två, vi fick ett varsitt ragg..jag med killen som hade festen. Jag drack något för mycket o var nog lite mer vågad än vad jag borde ha varit den kvällen, men jag tänkte att jag måste ju köra hårt, hur ska jag annars få honom intresserad på riktigt av en liten fjortonåring?
Vi hade inte sex, jag var nämligen oskuld o jag sov hos min kusin istället. Men den äldre killen hade väckt mitt stackars oerfarna hjärta o jag trodde att jag var kär.
Vi träffades i någon månad eller två o jag kunde inte tro det var sant, var han verkligen intresserad av mig!? Han var den första kille som såg mig naken o jag tänkte att kanske skulle det ske med honom...
Helt plötsligt talar han om att han ska flytta söderut efter studenten o mitt hjärta föll till marken o med det föll tårarna. Vi sov med varandra den kvällen o han frågade mig om jag ville "älska" med honom. Jag blev stel i kroppen o kände att det var fel. Jag sa att jag inte ville i o med att han skulle flytta, jag var ju trots allt oskuld o jag ville att det skulle betyda något mer.
Han talade vitt o brett om att det inte alls bara var för att han skulle flytta, men att han inte tänkte tvinga mig. Jag slappnade av en sekund, tills jag hörde honom säga: "Men tänk efter, hur ofta tror du att du kommer o ligga såhär med mig då?"
Min strupe snördes ihop o paniken reste sig, jag förstod nu att det enda han ville var att ta min oskuld. Tårarna började rinna, då sa han förlåt o höll om mig tills jag somnade.
Dagen efter kändes allt bättre tills han började han kyssa mig o klev upp för att låsa dörren. Rysningar gick längs ryggraden o det enda jag ville var att springa därifrån, för jag visste vad han ville.
Han tog på mig o fick mig att ta på honom, det var första gången jag kände på en naken kille. Aldrig har jag mått så illa över att ta vid någons kropp..hela min kropp skrek att det var fel, men jag klarade inte av att säga nej. Jag sa försiktigt att "jag är inte redo". Men han svarade"kom igen, du måste ju prova någon gång..någon gång måste bli den första eller hur?" Samtidigt som han sa detta, försökte han komma mellan mina ben, som jag knep ihop av alla mina krafter. Han tittade mig i ögonen o sa åt mig att slappna av. Jag pep fram att jag inte visste om jag ville, men han sa åt mig "jo, kom igen nu.." Han tog tag om mitt ben o gav mig en blick som fick mig att släppa efter lite. Hela min kropp skakade, vilket jag hoppats på i mina fantasier, men denna gång av rädsla o panik o inte av åtrå. Jag tänkte att jag måste vara världens ynkligaste som inte säger ifrån, jag vill ju inte det här, inte nu o inte med honom!
Jag kände gråten i halsen, men svalde o tittade upp i det vita taket o fokuserade på en spricka som gick tvärsöver rummet, allt för att inte börja gråta.
Han började försöka pressa sig in i mig, men jag var så spänd att det gick inte. Han fortsatte trycka hårdare o jag försökte få honom att sluta. Jag drog mig undan o försökte knuffa bort honom, men han var starkare än mig o fortsatte att pressa. Det gjorde så fruktansvärt ont o jag tänkte att "det här händer inte, inte mig"..nu kunde jag inte hålla tillbaka tårarna längre utan de strömmade ner för kinderna. Han såg hur jag grät, men han fortsatte ändå.
Jag snyftade o vred mig undan o till slut gav han upp. Jag la mig i foster ställning, med benen tätt ihop o tårarna forsade, mitt underliv dunkade o snyftningarna skakade mitt bröst. "Det var inte såhär det skulle ske, tänkte jag..hur kunde han fortsätta då han såg att jag grät?"
Han satte sig bredvid mig o strök mig över håret, "det gör inget" sa han "det är lugnt, men hade du låtit mig fortsätta lite till så hade det nog gått".
Jag trodde inte mina öron o jag blev alldeles kall i kroppen. Tänk att jag trodde att det här var kärlek?
Han sa åt mig att "träna" tills nästa gång vi träffades, så skulle det nog gå då.
Jag höll masken, sa inget om vad jag tyckte eller kände till honom eller någon annan. för den delen. Jag skämdes, trots att det var han som gjort fel, så skämdes jag!
Jag åkte hem den dagen o hatade mig själv för att jag var så feg o inte sa ifrån o jag hatade mig själv för att jag inte kunde ha sex..!
"Nu skulle jag ju bli känd som hon som var för trång"..."tänk om jag bara hade slappnat av då o låtit han fått göra det".
Jag hatade honom då jag låg där i sängen med dunkande underliv o tårfyllda ögon, men innan kvällen var över så hatade jag mig själv ännu mer! Jag var ju så misslyckad, inte ens oskulden klarade jag av att bli av med.
Det var då, för tretton år sedan..då jag var fjorton år o fortfarande oskuld.

Inga kommentarer: