onsdag 15 december 2010

Dream on..

"Det verkar som att du har landat nu", sa min mamma till mig för några dagar sedan. "Ja, jag tror det." svarade jag o såg mig omkring i min lägenhet." "Ja, för du verkar lugnare på något sätt..eller tryggare kanske man kan säga"
Jag har tänkt på dom orden hon sa nu i några dagar o det stämmer nog. Jag känner mig lugnare nu då jag har ett hem som ser ut precis så som jag vill ha det, ett heltidsjobb där jag trivs väldigt bra, en egen bil som jag köpt helt själv, sen självklart att jag har min familj nära ( o till min familj räknar jag oxo pojkvän o vänner=) såklart).
Men ibland kan jag inte låta bli att drömma mig bort, bort till ett liv där jag springer längs gatorna i San Francisco o tittar på alla färgglada hus o vinkar till chaufförerna av spårvagnarna som går backe upp o backe ner, går på konstutställningar i Paris eller Berlin o diskuterar alla tavlor jag sett tillsammans med likasinnade på något mysigt café, eller varför inte att jag har min egen konstutställning i Paris... Jag ser mig själv då jag åker gondol i det vackra Venedig o hör romantiska ord viskas i mitt öra..
Att gå längs gatorna i New York som man sett så många gånger på film o dra sig bort till Chinatown o handla kinalyktor jag egentligen inte behöver, eller springa på barer som man behöver en nyckel för att komma in i eller gå genom bakdörren o genom en massa gångar för att hitta fram till, att titta in i ett galleri o le över att mina fotografier hänger på väggarna..
Att spendera somrar bilandes genom Frankrike, för att landa i någon söt liten stuga intill en vingård på rivieran, där jag lever på vin, baguetter o en massa ost.. =P
Att åka den transsibiriska järnvägen(trots att den skrämmer mig lite) för att först uppleva Moskva o att sedan se nomaderna vandra, drömma mig tillbaka till en tid då Djingis Khan regerade stäpperna o att sedan se den förbjudna staden i Kina o vandra på den kinesiska muren..

Detta drömmer jag om idag..vad drömmer du om??

Inga kommentarer: