tisdag 28 december 2010

O så firade vi jul..

Julen började hos mamma, där tomtar var uppradade lite här o var..
Min finaste brorsdotter kom tillsammans med sin pappa o vi fick en riktigt fin julklapp då, Vilda ska nämligen bli storasyster! Så då blir man faster för andra gången=) Känns lite overkligt bara eftersom Vilda fortfarande är så liten..o hur ska jag få kärleken o räcka till egentligen??
Maten var uppdukad o såg väldigt god ut..,
Ett kort på mamma o sitt lilla barnbarn..Vilda, måttligt glad över kameran..haha
Så var det dags för käk..inga konstigheter!
O vilden blev på bättre humör=P
Mamma hade sytt en jättefin liten Madickenklänning till henne som passade perfekt såhär på julafton.=)
Lite julklappar såklart..
Tias har ju lärt henne att klättra i trappen o eftersom hon egentlgien inte får göra det(iaf inte själv) så är det vad hon älskar att göra=D
Världens sötaste tomtenissa=)
Mamma hade utökat sin nallesamlig o samlat några i en gammal hattask..fint=)
Det är lite tröttsamt med julen..dags o vila hos pappsen..
Lite dessert..
..sedan fortsatte julen hemma hos pappa, Tias o Elin..
..förberedning av ännu ett julbord=P
Pappsen..
Syster ystrar..
Vilda myser med mormor..
..o leker med Elins kusin Fredrik som i år firade jul med oss han med..
..känna lite på julklapparna vid granen..
..julgodiset stod Elins syster Emelie för..dog lite av hur gott det var!=)
O så kom tomten..minns inte sist vi hade en tomte på julen...men med barn i huset så blir det ju så..
Men Vilda var skeptisk o började stortjuta då hon skulle hälsa på honom..=/
..men efter en stund hos mamma o lite öppnande av klappar så blev hon lite glad igen..
Hon fick en traktor, är man bonnjänta så är man!=P
Lite mys o pill på mosters telefon..
Sen spelade vi ett nytt spel som Elin o Tias införskaffat, precis som de brukar göra till jul. Rätt kul, kanske för att mitt lag vann=P
Sen sa Vilden godnatt o jag sa tack o hej för klappar o mat o for vidare hem till älsklingen..
Där stod ännu en fin gran..
O jag myste lite med Nisses kisse, som passande nog heter just Kissen..=P

Vi öppnade våra klappar till varann o jag fick ett presentkort på en butik som heter Ombonat här i Hudik o ett par superhärliga tofflor som man värmer i mikron för mina otroligt kalla fötter=P Filten fick jag av mamma, eftersom jag talat om för henne att jag alltid fryser hemma hos Nisse=P
Några av mina julklappar detta år o julen var riktigt fin i år med!=)
God Fortsättning..

Inga kommentarer: