lördag 18 december 2010

Give a little..

Jag skänker varje månad pengar till Individuell Människohjälp, Amnesty o till WWF o jag har fått höra att jag är lite knäpp som gör detta i o med att jag kanske inte har så jättemycket pengar själv. Men det är inte så stora summor jag skänker o minsta lilla gör ju en skillnad.
Jag skänkte nu i veckan oxo pengar till Musikhjälpen i p3, men det som ligger mig varmast om hjärtat är WWF. Jag är just nu isbjörnsfadder o isbjörnarna har det väldigt dåligt o läget blir sämre o sämre i o med att klimatet förändras(den globala uppvärmningen). De får simma allt längre o längre för mat i o med att isarna smälter o många isbjörnsungar dör av kölden i vattnet eller blir till o med uppätna av sina mammor pga att hungern är för stark.
"Global uppvärmning" tänker många, "det är ju kallare än nånsin o vi har haft mer snö i två vintrar än många vintrar förr?" Men detta beror på att temperaturerna stiger på Arktis o isarna smälter, detta skapar kallare klimat runt om i världen just nu, men det kommer att vända. Snart nås gränsen då det inte går att göra något åt problemet o då kommer uppvärmningen bli ett faktum.
Forskare har försökt varna oss i flera år om detta, men ingen verkar ta det på allvar. För vi människor tar det vi vill ha just nu o tänker inte på framtiden.
Det är ju faktiskt så att med dom "behov" vi har just nu o med den livsstil som folk lever, så skulle de krävas fem jorden till för att kunna tillgodose detta! Det säger ganska mycket, allt tar ju slut nån gång..
Jag tycker att fler människor borde skänka pengar till välgörenhet av alla dess slag, du kan nog offra en lunch ute för att se till att ett barn i ett land långt bort kan få mat o bostad, eller för att se till så att mer pengar kommer in för att hjälpa isbjörnarna eller tigrarna som också håller på att dö ut.
Vi är inte ensamma på den här jorden o jorden är inte bara människans..det är inte summan som gör skillnad, det är handlingen. Det finns så många som behöver vår hjälp.
Så skänk lite pengar o se fram emot en ljusare framtid.

Inga kommentarer: