tisdag 1 februari 2011

Aldrig växa upp..


Fick besked i går, att från o med idag, den 1:a februari så är jag tillsvidare anställd...alltså fast anställd som man gärna kallar det! Efter flera månader av undran hur det kommer o gå så känns det jäkligt bra o veta detta!! Min pojkvän blev oxo anställd så nu känns allting lite lättare!=)
Men det är knepigt oxo, på något sätt får jag lite panik över detta...ja, jag vet.."Var glad nu då!!"
O det är jag, men jag har alltid varit lite rädd för det här med att känna mig fast, ni vet "fast jobb", "köpa lägenhet/hus", "förlova dig/gift dig"...jösses, det är ju bara ord egentligen men oh boy vad dom skrämmer mig!
Men vänta lite, "Har inte du varit förlovad??" Jajjemän, det har jag! En kort sväng o av helt fel anledningar! Ett tips från coachen: Förlova er aldrig om ni inte har tillit i förhållandet, om ni väldigt ofta bråkar o om du inte känner dig helt säker på förhållandet...daahw!! Way to go Einstein...
Men men, ibland ser man inte riktigt klart då man är mitt upp i saker o ting helt enkelt!
Så då sitter jag nu här o ännu ett vuxenpoäng har lagts till på checklistan: Fast jobb-check! O svetten sipprar sakta fram o hjärtat slår fortare..."Lugn, det är inte ett avtal för livet ok?" Ok..jag är lugn...=/
Konstigt, förr blev man vuxen då man var 18 eller något sånt, jag fyller 28 om två veckor o en på jobbet sa till mig att: "Ja, men du börjar ju bli vuxen du snart då!"
Vad skönt, då hade jag inte fel ändå då..jag har ju typ aldrig känt mig vuxen, men måste jag bli det då??
Jag har vuxenpoäng o jag blir äldre..men jag vill nog aldrig bli vuxen o jag kommer aldrig o bli gammal!

Inga kommentarer: