onsdag 2 februari 2011

Sömn, hjärtats slag o lite tomt snack om spöken..


Ok idag är jag tom i huvudet...ni vet sådär "kokoooooooo" tom. Det bara ekar mellan väggarna o inte en enda tanke verkar fastna, eftersom jag börjat på fem olika blogginlägg i mitt huvud idag....om jag bara kunde komma ihåg vad de handlade om??!!

Jag tror jag vet en stor orsak till min tomhet, jag somnade ett inatt!! (en liten reminder: jag kliver upp 04:45 på morronen!! O brukar lägga mig vid nio halv tio på kvällen senast!) Jag var hur trött som helst, men min kropp ville bara inte slappna av! Jag vred o vände på mig i fyra timmar, lyssnade på mitt hjärta slå, som mystiskt nog hoppar över slag flera ggr om dagen..("do donk, d...do, donk")o väldigt många ggr slår det dubbelslag("dodonk dodonk")...typ fem ggr igår på den tiden bara!
Vad hände mer på de där otroligt enerverande fyra timmarna i sängen?? Jo, jag lyssnade på bussarna som stannar strax utanför mig, såg min granne tvärsöver gården tända o släcka en lampa sex gånger på loppet av en minut ungefär(gahhw hoppar inte hjärtat extra slag för det då vet jag inte!)
Värst på hela kvällen var ändå att någon ryckte i mitt dörrhandtag, alltså till ytterdörren!! Lite konstigt, om någon vill hälsa på mig så borde de ju plinga?? Vill de göra inbrott så kommer de nog in även om jag låst dörren?? Så vad ville den personen då?? Kolla så att jag inte glömt o låsa(för det har hänt, även att dörren stått lite, lite på glänt oxo=/) Vem vet jag kanske har haft någon här inne i min lägenhet som har tittat på mig då jag sover??
Nej, usch nu kommer jag absolut inte o kunna sova ju...det var nog bara mitt lilla spöke som lever i min lilla lägenhet tillsammans med mig, men han/hon är snäll o gör ingen förnär..spelar bara mitt sinne små spratt ibland...
Nej, nu får det räcka med tompratet...
Puss o sov gott..

Inga kommentarer: