onsdag 16 februari 2011

Dumle, dumle , dumle!!

Jag bara måste lägga in receptet på kladdkakan jag gjorde då jag fyllde år(ovan), världens sämsta bild på den tyvärr, men hann inte med mer innan den var borta!=P Därför lånade jag bilden som hörde till receptet på kokaihop.se
Det var iaf en kladdkaka, med dumlekolor i! Låter ju hur gott som helst eller hur?? Tro mig det var det, absolut den godaste kladdkakan jag har ätit!!
Så här är receptet, så ni oxo kan smaka den=):

Ingredienser (8 portioner/st.)

100 gramsmör
120 gramdumlekolor eller dumle minibits
2 stägg
3 dlströsocker
1,5 dlvetemjöl
4 mskkakao
1 tskvaniljsocker
0,5 tsksalt

Gör så här

  1. Smält smöret och dumlekolorna i en gryta. Vispa ägg och socker. Vispa ner mjöl, kakao, vaniljsocker och salt.
  2. Häll i smör och dumleblandningen. Häll smeten i en smord och bröad ( gärna kokos) rund form med löstagbar kant.
  3. Grädda i 175 grader i ca 20 min.

Ät o Njut!!=D

Inga kommentarer: