onsdag 3 februari 2010

Cheer me up..


När man känner sig sådär nere eller på snedden som jag mest känt mig på sistone, då inget verkar gå åt rätt håll..då finns det vissa saker som kan göra en på lite bättre humör..

-Vänner, när de bara finns där för en o lyssnar på ens elände o hjälper en att se det komiska i det hela så att man skratta åt det istället, eller varför inte då de ringer o talar om att de ska bjuda en på middag för att jag fyller år nästa helg?!!=) Bara för att de finns!!=)
-Disneyfilmer, OMG( för att använda nätspråk=P) vad jag älskar dessa barnsligt roliga skapelser...senast ut Prinsessan o Grodan. Fin, glad o lite barnslig humor o drömmar som slår in, kan det bli bättre??=)
-Kladdkaka, fick ett infall igår vid nio o gjorde en kladdkaka bara för att jag hade ett sådant chokladsug!=) Tack o lov för att man är vuxen, för nu kan jag ju göra det när jag vill o äta det NÄR jag vill.
-Shopping, tur att jag har sån rabatt på jobbet att det inte blir särskilt dyrt, men garderoben buktar åt alla möjliga håll o den ser ut att sprängas när som helst av alla kläder..men vad gör det om hundra år??=)
-Bloggar, alla dessa bloggare som väljer att hålla den trista vardagen borta från deras skriverier o målar upp en tillvaro som verkar sväva på moln, allt går som de vill o livet är tipp topp..vad skönt det är att få kika in i dessa världar ibland o få glömma sitt eget!
Japp..små enkla medel som gör att tunneln inte känns så lång längre!=)

1 kommentar:

Lisa sa...

Ja, vänner kan hjälpa mot det mesta :)