fredag 19 februari 2010

I'm leaving on a jetplane..


Nja inte riktigt, MEN jag har hittat en lägenhet!!Wiheee!!=) Flyttar in om en vecka o det roliga är vart jag flyttar..haha..nu ska ni få höra..

Det började med att jag stod på jobbet o skulle kolla min mail, som jag gjort ungefär varje kvart sedan jag började söka lägenhet.. Jag har då fått ett mail från en kille vid namn Erik, där han talar om att han har en lägenhet på 25 kvadrat i Hägernäs(!?) på Radarvägen(!?)31..haha typ hundra meter från där jag bor nu=P
Jag kollade mailadressen o ser att det står hans efternamn oxo o det är ett namn jag känner igen väldigt väl, jag var nämligen tillsammans med en kille vid det namnet då jag var 14...(det var inte särskilt långvarigt, han var några år äldre än mig o tog studenten ganska precis då vi blev ihop)
Jag tänkte först, att det kan ju inte vara han, men å andra sidan hur många heter det han heter?? Jag tog numret o ringde upp o kände igen rösten direkt!! Trodde jag skulle dö av skratt, men ville inte säga nåt på en gång..så jag frågade lite om lägenheten o vi bestämde att jag skulle komma o kolla ikväll efter jobbet. Innan vi lägger på frågar jag om han verkligen är den Erik o om han bott i Hudik förut, "Ja, hur vet du det?" frågar han o jag säger "för jag var tillsammans med dig då jag var 14 år"..o börjar skratta o mina jobbarkompisar som står bredvid börjar oxo att garva.... "Va?! Är det du? Fan, nu blev jag ställd.."svarar han o skrattar till.. "Japp!", svarar jag o säger att vi ses ikväll...
Gud vad jag skratta efteråt o alla andra på jobbet oxo då jag berättade historien, vad är oddsen liksom??
Men jag gick dit ikväll o lägenheten ser jättebra ut, riktigt kök o dusch tom( haha stört att jag blir lycklig över såna självklara grejer, men efter allt jag sett så..) o han sa att jag får hyra den o får börja flytta in den 28:e..
Så nu är man en börda lättare, nu ska man bara packa ihop allt o låna en bil o köra över grejerna till andra sidan vägen... Weeiihh!!

Inga kommentarer: