torsdag 27 augusti 2009

Kärlek till en katt..

Som det kan ha framgått i den har bloggen o som alla som känner mig vet, så älskar jag katter! Jag räddade ju en katt som inte hade nåt hem förra vintern..o hos pappa bor mina tre andra älsklingar, varav en är denna lilla donna..min Astrid.. Vi fick henne då jag var 12 år, då var hon ett halvår.. Hon var väldigt skygg då hon kom till oss o rätt gömd under en säng i tre dagar.. Jag satt bredvid sängen o pratade o lockade på henne alla tre dagarna..till slut kom hon fram o från den dagen var hon min Astrid. Hon sov hos mig varje natt, vi lekte kurragömma=) (hon letade mig o sen jagade jag henne) då jag gick ut o gick följde hon med o hon kom alltid springande nedför trappen då hon hörde att jag var hemma.. Sedan då jag blev äldre o flyttade hemifrån lät jag henne än kvar hos pappa, ville inte sätta henne i en lägenhet..hon har trivts väldigt bra hos pappa ute på landet, precis som en katt ska bo.. Nu har det gått 14 år o min lilla stumpa har blivit gammal..hon är inte längre som förr o stunden ha kommit för att säga adjö... Jag har gråtit i en vecka sedan jag fick höra att det var dags o därför åkte jag hem till Hudik igår, för att ta farväl av min lilla älskling..

Inga kommentarer: