torsdag 6 augusti 2009

På ett ögonblick..

Bild: Målad av mig..
Är det inte lustigt hur ens tillvaro helt plötsligt bara kan vändas upp o ner helt på ett ögonblick??...orsakerna är många, men jobbigast är det nog om man vet att man själv har varit med och påverkat o orsakat det hela..
Ett ögonblick av oförsiktighet, ett ögonblick av sorg, ett ögonblick av ilska, ett ögonblick av glädje eller kanske ett ögonblick av passion....det beslutet, eller det som sker i det ögonblicket, kan förändra din tillvaro o kanske till o med ditt liv...o hur ska man veta vilken väg man ska gå, vilket beslut som ska tas..hur ska man nånsin kunna veta vad som är rätt eller fel? Kan man nånsin veta det egentligen...?? Hur ska jag kunna veta att just nu är det rätt att säga ja till detta, eller kanske är det rätt att säga nej, inte just nu...??
Rätt eller fel, det är svårt att avgöra o åsikterna är många, men i slutändan är det din åsikt som räknas..bara din... Men om du påverkar andras liv med ditt beslut, så gäller det att tänka extra länge o inte göra något förhastat...men om man väntar för länge med sitt beslut, kan det vara försent...
Rätt eller fel, spelar ingen roll...lätt är det inte iaf o rätt vet jag inte om det nånsin kommer att kännas, men just nu i mitt liv, hur ont det än gör i hjärtat, så är jag tvungen att säga nej till detta liv som börjat gro i min mage...

Inga kommentarer: