fredag 28 augusti 2009

Sorgsen men glädjefull..

Den här låten är en av det absolut finaste låtar jag vet.. Nationalteatern med den svenska versionen av Bob Dylans "Tomorrow is a long time".. "Bara om min älskade väntar" heter den på svenska o är så underbart vacker..

Den har tyvärr fått en väldigt sorgsen koppling för mig..den sjöngs nämligen på begravningen av en av mina vänner för två år sedan.. Det är först nu jag kan lyssna igenom den utan att tårarna sprutar, men dom fyller fortfarande mina ögon till bristningsgränsen..

Min pojkvän tycker oxo om den här låten o han har ju inget sorgsen koppling till den, utan kan verkligen bara njuta av att den är vacker o att texten är väldigt fin... Så i onsdags då jag satt på bussen hem hit till Hudik, fick jag ett sms av honom med några rader ur denna låt.. så här skrev han:

"Det finns skönhet i silverflodens sånger, det finns skönhet i gryningssolens sken..men då ser jag i min älskades öga, en skönhet större än allting som jag vet.." Jag vet att du förknippar denna låt med något sorgligt, men det gör inte jag..den påminner mig om det vackraste jag vet..

..och det är DU.."

Än en gång fylldes mina ögon av tårar av denna låt, men av en lycklig anledning..det är nog bland det finaste nån har skrivit till mig..=)

Inga kommentarer: