lördag 13 november 2010

The man, the myth, the legend..

Igår eftermiddag kom vi hem från kursen, något rundare om magen o något segare än vanligt. Tog en sväng förbi Gävle oxo där det blev lite shopping, trots att jag inte ska shoppa=P.
Idag har jag varit ute o gått i världens blaskväder, varför kan det inte bara bli snö på en gång o kallt eller oxo inget alls?? Hatar det här vädret mitt emellan. Men det känns bra o ha gjort det iaf, med tanke på att jag tydligen lagt på mig så pass mycket nu att mina kläder är för små så är det dags o göra något åt det hela!=/
Men det var inte riktigt det jag tänkte skriva om, jag tänkte faktiskt berätta att ikväll ska jag på bio med älsklingen o se Cornelis, filmen om Cornelis Vreeswijk. Jag tror den kommer att vara suverän o jag är rädd kanske att någon tår kommer att slinka igenom, jag blev iaf tårögd då jag läste en artikel om honom o hans liv(blödig som få, jag vet=P).
Som sagt tror den kommer att vara fantastisk o om inget annat så är den fylld med bra musik=)





Uppdatering..Tyckte filmen var riktigt bra, inga tårar föll men de fanns där ibland i ögonvrån. Gillar nog Cornelis o Hank väldigt mycket för att de påminner om hur pappa såg ut då jag var liten, med det mörka håret, det grova skägget o absolut den stora magen=) Älskade att ligga o sova på pappas mage då jag var liten. Men att vara Cornelis barn, kan inte ha varit lika lätt. Filmen är absolut sevärd o som jag sa tidigare fylld av bra musik.

1 kommentar:

Tush sa...

Ska nog gå och se den filmen