torsdag 6 december 2007

En räddande ängel!!

Nu är jag åter i min lilla lägenhet på Campus i Norrtälje..så skönt att komma hem!! Har som vanligt med mig en massa packning, inte det lättaste att ta sig igenom t-banan o bussar me två stora väskor plus en dataväska...hade dessutom me mig en duschstång..haha..ska göra en liten "vägg" me hjälp av den.
I alla fall då jag klev av bussen här nere vid Flygfyren o hade gått en liten bit..en väska på hjul går inte så lätt på grusad asfalt...=/..jag fick ständigt byta arm för väskorna osv. Jag såg bilar som for förbi mig o önskade hela tiden att någon skulle vara så snäll o stanna o fråga om jag ville ha skjuts..men nej då!! Men rätt va d var så kom en taxi som precis kört förbi mig tillbaka o frågade hur långt jag skulle o om han kunde ge mig skjuts!!! Skoja inte att jag blev överlycklig!!! Det kändes som att mina armar blivit en meter längre efter att ha släpat mina väskor..så jag fick skjuts ända fram till dörren..=)

Skönt o se att det fortfarande finns snälla o hjälpsamma människor i denna värld!!!=)

Inga kommentarer: