tisdag 18 december 2007

När är man nånsin nöjd??

Kan man nånsin vara hundra procent nöjd med sitt liv, sitt förhållande, sitt jobb...eller finns det alltid något man kan förbättra??
Jag kände förut att jag var missnöjd med mitt liv, men nu känner jag att allt är på topp..jag har fått flera nya underbara vänner, jag har inom två år en utbildning som förhoppningsvis kommer hjälpa mig att förverkliga mina drömmar o framför allt jag känner att jag börjar hitta mig själv o se den ja är..
Så är nöjd till hundra procent?? Nja, ska jag vara ärlig, så kunde jag gärna slippa mina studielån..ha mer pengar osv...
Vi människor är väl skapta så tänker jag..vi vill alltid ha mer...
Inte ens de människor som verkar vara lyckliga tillsammans säger hela tiden att de önskar att han/hon kunde vara lite mer så o lite mer si...
Vi tjejer vill att våra killar ska vara mer omtänksamma o visa mer känslor o killar vill ju att vi inte ska tjata så mycket osv...
Men hur ska man då vara för att göra en annan människa nöjd?? En av de bästa filmreplikerna nånsin inom detta ämne, är väl
"Va sägs om att vara kåt glad o tacksam??"

1 kommentar:

Anonym sa...

En sak leder till en annan och och om killar är mer tacksamma och ödmjuka så slutar tjejer tjata. Det är oftast killarna som är orsaken till missnöje.
Världen är uppfostrad sådan att sedan lång tid tillbaka med manns- och kvinnorollen. Är det inte så att den lever kvar omedvetet även idag och skapar osämja genom att vi människor inte förstår att det är en annan värld vi lever i än den för 100 år sedan? Utvecklas vi för snabbt för våra sinnen att hänga med?
Anledningen är att människan inte uppskattar varandra för det vi är, för andras och ens egna brister. När man insett detta kan man äntligen vara 100% lycklig.