lördag 26 juni 2010

En midsommar utan regn..njae det vore väl o ta i..

Igår var vi hos Lindas mamma i Sunnanbäck o firade midsommar, ett ganska lugnt men väldigt trevligt midsommarfirande.. Här är en stolt moromor med lille Alfons..
Sötaste Kevin o hans familj har rätt nyligen flyttat hem till Hudik dom med så de passade på att vara med o fira..o Kevin var på topp o höll låda hela dan=)
Linda kom med hennes fina flickor Jamila o Samira(nedan) o Annso strålade med en spänd lite kula på magen..
Så underbart fina!=
O som vanligt på midsommar så kom det lite regn..
..o inte så lite heller, det vräkte ner..
..vi trodde vi skulle kunna trotsa , men vi fick dra oss inomhus istället en stund..
Elvis, Kevin(första gången jag hör ett djur som heter det namnet) o Rocky var oxo med o efter en något turbulent start så gick de finfint ihop resten av dagen o kvällen.
Under dan så var de flesta grabbar ute med bastuflotten o vi andra umgicks o pratade, vissa åt sill lunch o jag o linda tog lite bilder..
Mamma linda o Samira..
Vi satte på lite film åt barnen, men blev sittandes även vi äldre en sväng...Kevin rockade loss till musiken på filmen=)
Cissi o Billy var uppe från Stockholm o Cissi var nog den som var mest midsommrig av oss alla..
Ett tag såg det dystert ut om vi skulle kunna sitta ute o äta över huvudtaget..=/
Så vi höll oss inne ett tag till..
Men så strålade solen igen o vi samlades på altanen igen..
Men hunden Kevin var tveksam o höll sig under bordet..
Vi spelade kubb, mitt lag förlorade rätt stort haha..
Fin!=)Det såg ut som att vädret kanske skulle hålla i sig...
Andreas tog på sig rollen att vara grillmästare..
Sessan=)
Men som en klassisk svensk midsommar så föll regnet igen, lagom till grillningen..
Vi tog skydd under paraplyn o grillade för fullt..
Så kom solen igen o grabbarna kom tillbaka från bastuturen, nybadade o något susiga..
Så verkade allt frid o fröjd igen o grillarna gick för fullt för resten av gänget..
Grabbarna från Vingåker var uppe enligt traditionen..tänka sig att det skulle arta sig så här, det kunde inte jag o linda ana då vi får på en partyresa till Cypern för fyra år sedan...nu är hon förlovad o har barn med semesterflirten..=)
Vi hade ingen midsommarstång, men barnen verkade nöja sig med att dansa runt Linda..
Soon to be parents..fina Jhonny o Annso..ca fyra veckor kvar..
Gullunge!!
Så blev det käk o gott var det..
Jag passade på att ta en bild på Kevin då han satt still..
..för annars var det full fart på honom o det var svårt o få nån bra bild..
..det regnade igen o vi blev alla lite trötta efter maten o samlades i vardagsrummet o pratade o lyssnade på musik..
Oskar blev polare med Kevin.
Det är rätt skönt o ha med barn ändå, de liksom lättar upp stämningen lite extra mycket..inte för att det vara några problem, men ändå..=)
Jag blev avundsjuk på Alfons fina Pippitröja, jag har alltid önskat mig en sådan..
Lite senare in på kvällen, blev Dennis lite trött=P o grabbarna passade på o knäppa lite roliga bilder på stackarn..o ja kunde ju inte låta bli ja heller=PTyp såhär såg jag ut, trotsade midsommarregeln(om det nu finns någon sådan att man ska va blommig o färggrann) o klädde mig i svart från topp till tå..Tunikan i spets är köpt på Beyond Retro, jeansen från Gina(ett par som jag inte lyckats komma i på ett år drygt..wiiihee!!), halsbanden är från Indiska..
Jag knäppte ungefär en trettio bilder till, men de kom inte med i överföringen o jag lyckades tyvärr radera dom..min klant!!=( Men det kommer att komma lite fler bilder som andra har knäppt oxo..

Men det var en fin midsommar, jag var nykter o städad o kom i säng innan tolv faktiskt..men ikväll ska jag partaja lite istället, tänkte att en tvådagars inte är något vidare då man är förkyld..=/

Inga kommentarer: