torsdag 10 januari 2008

En jäkla massa pengar..

Vi fick en uppgift av vår ekonomilärare att räkna alla varor vi har ur olika varugrupper hemma..jag har hunnit med att räkna min garderob och har gjort ett antagande om dess värde....Jag kan ju bara säga det att jag kommer att bli "the woman that lived in her clothes"...
Jag har kommit fram till att min klädkammares innehåll är värt omkring hundratusen...det känns ganska tungt, inte för att det kommer som någon stor överraskning men tänk vad mycket jag hade kunnat gjort för dom pengarna!!!
Fast å andra sidan har jag haft otroligt roligt när jag haft alla de där kläderna på mig oxo..hahaha
Men ändå så får det en att tänka efter..undra om jag skulle klara av att göra som hon som gick i shoppingcelibat ett år...det skulle säkert vara nyttigt för en o bara tänk på alla pengar man skulle spara!!!
Men jag är tveksam..det är ju så roligt med kläder..o skor...Gud, tänk om jag vore en miljonär, tänk vilka dimensioner min klädkammare skulle träda in i....åh, vilket himmelrike!!=)
Fan, känner mig väldigt dubbel...jag vill ju att vi människor ska sluta denna köphysteri o ändå är jag en av dom..en shopaholic...
Jag säger shopaholic, därför att det är så sjukt svårt att låta bli att shoppa!!!
Jag har aldrig ansett mig själv att ha mycket pengar..men nu när jag ser mig omkring så inser jag verkligen hur bra jag har det!!=)=)=)
To all you bigspenders...a very good night!!

Inga kommentarer: