onsdag 23 januari 2008

Tragiskt..

Hörde i natt om att australienaren och skådespelaren Heath Ledger är död...de misstänker självmord, men vet inte säkert..
Det är ju så tragiskt, en av världens mest attraktiva män och en riktigt duktig skådis och dessutom en älskad far...Gud vad långt det måste ha gått i hans depression, för att känna att det inte finns någon utväg, när man ändå har någon som litar på dig helt o fulllt att du ska finnas där för alltid...
Jag har sett familjer i min närhet som blivit av med sin far/make på grund av självmord..och i somras miste jag ju en kompis som tog livet av sig också...Det gör en så förbannad!! Självklart blir man ledsen o förtvivlad, men det är ju faktiskt väldigt själviskt att ta sitt eget liv!!
Jag har befunnit mig i den situationen då jag känt att det inte finns någon utväg o jag tänkte på tanken att ta mitt eget liv flera gånger...Men det som absolut fick mig att ändra mig, var när min kompis tog livet av sig...det var då jag märkte hur många människor som får lida för din skull!!För din själviskhet!!
Det är tragiskt med människor som tar sitt liv, men mest tragiskt är ju att dessa människor inte ser någon annan lösning på problemet! Det är absolut inte lätt att ta sig ur en depression, tro mig, jag är där ännu, fast i ett något diffust stadie...men hur jobbigt det än känns o hur hopplöst, tänk på dina närmaste!! Du löser ditt problem, eller ja, du stänger av ditt problem..men du skapar ett livslångt problem för dina älskade!!
Pengar köper inte lycka, det lär man sig tidigt i livet och det kan väl inte bli mer tydligt än nu..
Heath skapade nog många brustna hjärtan med sitt beslut, men mina tankar går mest till hans lilla dotter...
Det finns alltid ett ljus i mörkret, bara du tillåter dig själv att se det..

Inga kommentarer: