måndag 29 juni 2009

Dregen, Maja, Mötley, danskar, en tragisk bortgång o en lysande svensk!!

Tar en paus i allt flyttstädande, känns som att jag förtjänar den!! Helt sjukt vad trött jag är efter dessa dagar med festival, flytt o nu städning..allt detta i världens sommarhetta, som btw kommer jäkligt lämpligt till att jag börjar jobba!!NOT!=/ Men men, det är ju ändå härligt med sommar!!
Här kommer iaf lite bilder från helgen på Peace and Love..mestadels konsertbilder=)

Hela helgen bjöd ju på strålande solsken o det var huuuur mycket folk som helst överallt..denna bild är tagen då Backyard Babies lirade..
Det var inte bara oss det var varmt åt..Dregen såg ut att vara nära på att flyta bort..
Men bjöd på sig själv gjorde han!!=)
Lite skönsång blev det från Nicke Borg..
Sedan tog danskarna över scenen o rockade loss o hyllade allas våran Johnny Cash med suveräna Sad man's tongue..
Började såhär..
..såg sedan ut såhär..=P Varmt som satan..
Efter någon timme ungefär så entrade legendarerna i Mötley Crüe scenen..Vince Neil försökte sig på att dansa loss på scenen..såg mest ut som ett försök till nån form av aerobic0p..men men..
Mick Mars syntes mest om man inte räknar med Vince...han gjorde bla ett alldeles för långt gitarrsolo...men det är roligt att se att han står på benen...
Några glimtar fick man av Nikki Sixx då han kom ut ur mörkret.. De hade ju tyvärr sidoskärmarna av eller igång med en massa grafik...så det var lite svårt med att få nån riktigt bra bild..men älsklingen lyckades rätt bra ändå tycker ja!=)

Känns lite konstigt att stå ca 15 meter ifrån dessa människor efter att ha läst The Dirt av Neil Strauss...dom blir ju liksom mer levande för en på något sätt...lite som att man känner dom=P
Tommy Lee smög sig ut från sina trummor o snackade lite med publiken...han hoppade även ner o bjöd på lite Jägermeister till de närmaste...rätt coolt, men han hade ju tyvärr inte så mycket vettigt o säga mer än "Oh yeah" o "Fuck Yeah"...men han fick publikens jubel även mitt=)
O så var vi inne på fredagen då jag o Anders kollade fel på spelschemat, men vi hann i tid till att se Maja o gänget i The Sounds..kolla in spirorna på tjejen..jag vill ha!!=)
En ful min mitt i alltihop..=P
Kul att äntligen ha sett dom..
"Kolla han tar ju kort!" Lördagen blev något sen, men vi träffade upp Mssus o hans bror på "Engelska" för att ta en öl o cider innan vi skulle in o kika på Jerry Williams..
En ännu fulare min än tidigare..=P
Sedan blev det Sveriges rockkung...jag var liksom lite småsugen o se honom spela innan..men då jag stod där upptäckte jag hur glad jag verkligen blev att jag gick dit!! Jösses vilken energi människan har!!?? O han tillhör lugnt en av mina favoriter o har gjort det sen jag var liten o lyssnade på kasettband i bilen på "I can Jive" bla.. eller på EPn som vi hade med honom...ojojoj..det var längesen det..=P
Riktigt cool var han däruppe på scen o man kunde verkligen se att han älskar att stå där o få underhålla!!=)
"I met him twenty years ago.." så sjunger han o så är det ju typ.. 20 år sedan jag hörde honom första gången lite drygt eller ungefär..
Han avslutade med detta underbara...o jag måste nog erkänna att den allra största höjdpunkten på hela helgen för min del, var att just få se Jerka!!=) Sorry Volbeat o Mötley o alla ni andra..
Mycket mat åt vi under helgen..o inte nyttigt inte..=/ Hamburgare, langos, kebab mm...inget vidare för kroppsformen det inte..men men..
Kvällens andra rysning stod Chris Cornell för då han spelade Billie Jean, i lite balladform, som hyllning till den nyligen bortgångna Michael Jackson..R.I.P
Känslan blev lite mer påtaglig då man såg alla tidningar runt om en, alla med artiklar om Kungen av Pop!!

Inga kommentarer: