onsdag 3 juni 2009

Tankfull..

Har precis gått o lagt mig i min säng här hemma..i mitt gamla rum..kan nog inte kalla det mitt gamla flickrum, snarare mitt tonårsrum.. Men i vilket fall så framkallar det tankar att vara här, att vara hemma..o det säger väl sig själv egentligen..det är ju här jag växte upp så många minnen finns det här...jag var med o såg då detta hus byggdes efter att vårat andra hus brunnit ned....det var på vägen här utanför jag lärde mig o cykla på min mini-bmx som jag kallade "lill knorran" o som jag även ramlade o skrapade upp armar o ben med ett x antal ggr....jag har minnen från att ha lekt i säden på täkterna(trots att vi inte fick för pappa), vi byggde en flotte i bäcken som skulle ta oss till havet (hade inte en tanke på att det fanns en damm som liksom hindrade våra planer), jag brorsan o några kompisar har spionerat på alla grannar i denna by (o bara en av oss åkte fast o bara en gång..men attans vilken adrenalinkick man fick av det hela)....jag har pallat äpplen i dessa gårdar, jag har lekt i lagårdar, ridit på både gris o hästrygg o även blivit avkastad från båda....jag fick min första kyss på våran loge då jag var sju år gammal(han var tre år äldre o min brors bästa vän)....min bror fick mig att skjuta en fågel för första, o enda, gången här hemma..jag grät mig till sömns i över en vecka o tog aldrig i luftgeväret igen.. Många minnen finns det allt, både bra o dåliga...o jag inser att det spelar ingen roll vart jag flyttar eller vart jag är, mitt hjärta o mitt hem kommer alltid att vara här .. Nu ska jag försöka sova..natti på er..

Inga kommentarer: