söndag 21 mars 2010

Dömande..


Jag ser mig själv som en person som inte dömer folk, som en person som har ett öppet sinne o försöker se det bästa i andra..men jag lyckas tyvärr inte göra det med mig själv!
Med mig själv, så är jag otroligt dömande. Jag tycker aldrig att jag är tillräckligt bra, tillräckligt smal , tillräckligt fin osv. Behöver jag ens säga att detta är otroligt jobbigt, irriterande o tröttsamt..
Jag befinner mig ständigt i en ond cirkel, jag intalar mig själv då jag är glad att jag förtjänar det, att jag är bra o att jag är fin..men strax därefter kommer en annan röst o talar om hur fel jag har o påpekar alla brister.. detta får mig att backa o sluta mig inom mig själv o är något jag kämpar dagligen. Jag försöker kämpa emot, men misshandlar min kropp o mitt psyke på flera olika sätt o allt börjar om på nytt.
Psykologen frågade mig hur jag ser mig själv leva om jag mådde bra, mitt svar? Att jag inte har en aning hur jag skulle vara, för jag har kämpat med mitt dåliga samvete, min ångest så länge att jag vet inte riktigt hur jag fungerar utan...medicinen hjälpte mig då jag käkade den, men jag vill ju fungera av mig själv..
Det var dagens dos av depressionssnack..

Inga kommentarer: