fredag 5 mars 2010

Medan jag sov..


När jag var liten trodde jag att mina gosedjur o leksaker levde..
Jag trodde, att då jag slutit mina små gröna o sussade lugnt, vaknade alla till liv o lekte runt i mitt rum o kanske till o med i hela huset..
Jag föreställde mig deras röster o jag undrade ifall min Ludde, en len mörkgrå vovve med hängöron, var kär i någon av de andra gosedjuren..kanske i min rosa Lysis, en rosa kanin som lyste i mörkret. Undrar om Roquefort, en liten grå tufsig katt som jag haft sedan jag var tre, var gammal o vis i deras värld o den som fick ge de andra råd..?

Eftersom jag trodde att de levde, trodde jag ju oxo att de hade känslor o kunde inte säga något dumt om dom eller ens tänka tanken att göra mig av med dom...då skulle jag ju såra dom=/
Det resulterade i att jag hade väldigt många gosedjur o leksaker som jag inte kunde göra mig av med, utan då det väl var dags att plocka undan dom hamnade de i säckar o förvarades i vårat förråd. Jag pratade med dom innan o talade om hur mycket jag tyckte om var o en av dom..
Jag tror faktiskt jag grät första natten av dåligt samvete..

Inga kommentarer: