onsdag 17 mars 2010

How are ya?..

Kommer ni ihåg den reklamen..för Tele2 tror jag, där man visade en kille som skulle på nåt möte i USA o amerikanen frågar How are ya? O svensken börjar förklara...
Men i USA är ju "how are you" som ett hej här i Sverige. Dom vill ju egentligen inte veta hur man mår..
Det jag tänker på är att börjar det inte bli så i Sverige oxo? Jag har reagerat på det nu på sistone eftersom alla frågar dagligen hur jag mår, vilket är snällt..o jag svarar "bra hur är det med dig?" Men hur skulle de reagera om jag verkligen talade om hur jag mår?? Om jag svarade att jag känner att jag håller på att bli galen...all min kraft går åt till att hålla masken o hålla mig i styr, för att inte göra det jag vill eller visa vad som händer invändigt.. Jag skulle ju vilja skrika åt allt o alla eller bara rakt ut, gråta, slå sönder saker, göra illa mig själv...att jag hela tiden känner hur mitt inre är i uppror o att jag är utmattad av att hålla masken..hur skulle de reagera? Hur reagerar du?
Ingen på mitt jobb vet riktigt hur jag mår eller att jag har gått på antideprissiva o väntar på att få komma till en psykolog.. Jag får mig inte till att berätta det heller...det är inte det lättaste o berätta för någon bara sådär face to face..

Så på frågan "Hur mår du?", fortsätter jag att svara "Bra, hur mår du?"

Inga kommentarer: