onsdag 4 juni 2008

En av Sveriges största skogsbränder..


I helgen började det att brinna i Hälsingeskogarna kring Hassela..jag vet inte om jag är väldigt dålig på att kolla nyheter eller om det inte stått så mycket om det hela i tidningar härikring..=O

Men det är över 1000 hektar som brunnit ner o de har varit över 150 man som försökt att stoppa det hela, däribland min storebror!! Jag fick reda på det här igår på dan o då hade han varit uppe i skogen o jobbat sedan i fredags eller lördags..
Jag tycker att det är hemskt det som hänt, men som tur är har ingen människa kommit till skada tror jag...men jag tänker på djuren o all natur som förstörs..=(
Nu verkar det dock som att branden är under kontroll o min kära storebror får komma hem ikväll låter det som....det är inte utan att man känner sig lite stolt!!=D

Inga kommentarer: