tisdag 9 december 2008

Pissed..

Fråga mig inte varför, men de senaste dagarna har jag känt mig som ett åskmoln varvat med ett känslomässigt vrak!! Jag har ingen aning om varför jag känner såhär o jag har nog lyckats dölja mina känslor så gott som möjligt...men idag fick en av mina kompisar sig en rejäl skopa av min ilska, helt oförtjänt!! Jag bad om ursäkt till henne o jag berättade för några att jag var på uselt humör o det är verkligen inte min mening att ta ut det på mina kompisar!! Skäms så himla mycket när sånt här händer...har gjort detta förr, oftast då jag varit onykter...men det har även hänt i nyktert tillstånd.... Det suger verkligen, men hela mitt inre är i uppror o jag kan inte ritkigt förklara hur det känns på något bra sätt.....Men jag ska göra ett litet försök...
Tänk er att ni sitter i en berg o dalbana, vagnen går sakta sakta uppåt...vinden viner o tar tag i håret o lyfter det åt alla håll...du tittar ner åt sidan o ser hur långt borta alla människor är där nere på marken, de ser ut som små dockor.... Just nu känns det som att du är "on top of the world" men ändå rätt ensam....o du börjar känna paniken för att du vet att snart går det brant utför! Innan du vet ordet av så bär det av........du känner ilningar i mage o bröst o får lite svårt att andas, du greppar hårt spärren som håller dig fast i vagnen....du försöker att hålla dina ögon öppna, men blåsten gör det svårt o du är tvungen att blunda...nu har du ingen aning om vad som kommer!! Du känner att du vill skrika, men lyckas inte öppna munnen..men du skriker högre än någonsin, inombords!! Skriket ekar i ditt huvud o du önskar att du kunde få kliva av denna åktur, men vet att du har inte makten att bestämma det...o detta gör dig vansinnig!! Du biter ihop dina käkar o klämmer ännu hårdare om spärren....
De andra som åker med dig hör dig inte skrika, så de tror att allt går bra o att du inte var ett dugg rädd under åkturen...de har ju ingen aning om vad som händer på din insida....
Ingen aning om jag lyckades beskriva detta på något bra sätt..men jag försökte iaf....

Inga kommentarer: