tisdag 16 oktober 2007

Humörsvängningarnas IF....

...mitt humör går just nu upp o ner som en liten jojo...ena stunden jätteglad o nästa skitförbannad!! Helt sjukt!!

Han som går i vår klass som många stör sig på fick stå pall för mitt humör igår....det började då han kom en kvart försent, så som han alltid gör...ja höll på att få ett utbrott redan då, men bestämde mig för att ta d när vi var ensamma.
Vi fick nån gruppuppgift o blev uppdelade o olika grupper...han o ja kom inte i samma som tur var!! Men ja märkte att han verkligen struntade i sin grupp o bara gick iväg själv, så till slut fick jag nog o gick till honom o ifrågasatte honom o typ skällde ut honom!!han försvarade sig dels me att bussarna alltid e försenade, o att ja inte hade en aning om kollektivtrafiken i sthlm...bullshit!!!D e folk överallt som lyckas ta sig i tid till jobb o skola...d gäller bara o planera bättre!! Han ifrågasatte vem ja va som kom o sa till honom, ja behövde ju inte bry mig o att varför kan ingen lärare säga till han i stället....ja försökte förklara att ja pratade för min del o att ja har stört mig på hans beteende en längre tid o tycker att d e så fruktansvärt respektlöst o komma sent som han gör o framförallt nonchalant!! O eftersom ingen annan säger ngt så kände ja att ja måste säga min mening iaf! Han tyckte ja skulle sluta behandla honom som ett barn, för vi e ju faktiskt vuxna människor!!?? Ja d e vi, sa ja..men börja uppföra dig därefter då, så man kan behandla dig som en sån!!!! Sen gick jag därifrån, kände att stannade jag kvar, så skulle det bara spåra ur...men det kändes skönt att få vräka ur sig en del..helst när ja vet att d e fler än ja som känner såhär...
I morse då ja kom till skolan, så kom han....I TID!!! Helt otroligt!! Ja tänkte shit, d kanske hade nån inverkan ändå....men han var bara där för att göra sin redovisning...sen gick han!! Han struntade helt i att han skulle ha träffat sin grupp angående caset o att d var fler efter honom skulle redovisa...då kom d upp en diskussion i hela klassen om detta...vår lärare var ju oxo me o fick sig en liten tankeställare tror ja...d e nog ingen som lagt märke till vilken irritation denna människa skapar!! Alla var verkligen engagerade o ville säga sitt, o då har d gått rätt långt!!
D kändes ju fel på sätt o vis o prata om honom bakom ryggen, men vi har helt enkelt fått nog!! Lars, våran lärare sa att han skulle typ boka tid me honom o prata om detta....hoppas d går in något i hans inkrökta lilla skalle bara!!
En sak till som stör mig me honom e att han verkligen nedvärderar kvinnor!! Han kan låta så nedlåtande mot oss o verkligen ignorera d vi har o säga!! O d kan få mig sååååå förbannad!! Har en känsla av att vi inte har sett slutet i detta lilla kapitel ännu!!
Intressant o se hur d skulle bli om han o ja hamnade i samma grupp efter detta!! Hahahaha....ja tro ja skulle njuta faktiskt, för då skulle ja verkligen kunna sätta honom på plats!!

Ja ja ....nu har ja fått skriva av mig lite aggressioner iaf...

So, until next time...

Have a good one!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra gjort.har försökt få min syster att använda samma omvända energi på "sin lärare" som praktiskt taget mobber henne och en annan tjej. Hon slutade hela sin kurs istället för att leverera sin åsikt. Var glad att du sitter i exakt den position att konfrontation gagnar dig och kanske ger honom en tankeställare. Min syster är så nerriven att hon bara inte orkar. JAG HOPPAS BÅDA FÅR IGENOM SITT TILL SLUT. DU GJORDE ALLA EN TJÄNST. IRRITATION SOM BUBBLAR ÄR AV DET VÄRSTA SLAGET.