torsdag 21 maj 2009

Beckmans..från min synvinkel..

Nu kommer lite bilder från Beckmans...jag vet jag är lite seg, sorry..
Först en intressant grej som Lisa Granberg hade gjort..
webwill, är nästan vad det låter..ett nät-testamente
För alla har ju hört om hur svårt det kan vara att få bort anhörigas profiler, som dött, från facebook osv..
Webwill är en tjänst där man i förväg kan bestäma vad som händer med ens digitala liv då man dör.
En riktigt intressant grej tycker jag, om jag känner mig lite skeptisk över hur det egentligen ska fungera..det fick jag inte riktigt grepp på..
Sen blev det lite hårresande..haha..nej då, men en rätt cool jacka i syntethår hade Emma Redeskog gjort..
..sedan hade hon jobbat en hel del med att stansat ut hål i hennes plagg..
..som ni ser här på bilden..
Här kommer min favorit..Anna Hjerlings "Geometrische Sinnlichkeit"
Alla hennes plagg utgick ifrån geometriska former..riktigt snygga, lite synd att jag inte fick till någon bättre bild..men men..
..hon hade även gjort ett par riktigt coola örhängen i plexi..
Vet inte om ni lyckas läsa vad som står..men ni ser lite av hur ett av plaggen såg ut på kroppen..
Den här kollektionen som heter "Foam and Rubber Collection" av Frida Ringström, var rätt cool..inte särskilt användbar o kanske inte så snyggt, men en rolig idé..
Sen en annan favorit, var "Control Release" av Lisa Ljungberg, med mycket draperingar o skira tyger..
Vackert..
Sedan fanns det riktigt snygga fotografier i svart vitt..kommer tyvärr inte ihåg vad konstnären/fotgrafen hette..=/
Jag tycker helt klart om ni har ett intresse för det, att ni bör ta er dit o kolla in konstverken..utställningen är öppen till 24 maj..

1 kommentar:

Lisa Granberg sa...

Hejsan!

Nu var ju detta inlägg ganska länge sedan du skrev, men tänkte bara informera dig om att Webwill (numera myWebwill) kommer att lanseras under slutet av hösten. Gå gärna in på www.mywebwill.se och anmäl ditt intresse så uppdaterar vi dig om vad som händer och när tjänsten är igång. Såg att du hade en del frågetecken runt hur tjänsten kommer fungera. Om du vill så är det bara att höra av dig så förklarar jag mer.

Mvh Lisa Granberg