fredag 22 maj 2009

Kärlekskontot..


Om jag ser tillbaka på mitt liv o mina kärleksförhållanden, så kan jag ibland känna ett hugg i mitt hjärta.. Inte av saknad av dessa människor, utan mer av det faktum att jag inser att jag har haft så svårt att leva tillsammans med någon....o att jag fortfarande har svårigheter...
Jag hade ett treårigt förhållande, (2,5 år först..sen tog det slut o efter ett halvår körde vi slut på alla känslor de sista sex månaderna), för några år sedan...det tog slut -05 o det förhållande både skadade mig o lärde mig en hel del, dels om mig själv o även om förhållanden överhuvudtaget...
Man kan väl säga att det var ett bra förhållande det första halvåret eller så...sedan blev det bara sååå fel...
Orimlig svartsjuka kom från båda håll o vi satte förbud för varandra o begränsade våra liv, vilket gjorde att vi började hysa agg mot varandra....vi bråkade(slogs nästan då vi hade druckit), var otrogna o ljög för varandra..... Vi körde vårt förhållande i botten o jag kan inte påstå att jag var lycklig tillsammans med denna person mer än i ett år ett o ett halvt högst....men någonstans fick man för sig att jag inte skulle klara mig utan denna människa! Jag var inte värd bättre...men ack vad fel o till slut tog vi oss ifrån varandra, det bästa som kan ha hänt oss båda!!
Efter detta har jag haft några förhållanden, men inget som blev lika intensivt(tack!) som detta o inget där vi varit sambo(förutom ett katastrofalt förhållande som tog slut lika snabbt som det började)...
Detta har innebärt att jag blivit van att vara ensam...o efter att ha flyttat ner hit till Norrtälje har jag blivit ännu mer van att vara ensam, eftersom vissa perioder har jag spenderat väldigt mycket ensam... Vilket har visat sig vara bra, eftersom jag lärt känna mig själv mycket bättre o jag vet nu vad jag vill ha o vad jag behöver...men också lite negativt, för jag kan kanske ha ännu mer svårigheter nu att få mitt liv att klaffa tillsammans med någon annans..
Har börjat tänka på detta nu eftersom jag träffat någon jag älskar o nu även bor tillsammans med o jag vill verkligen att detta ska fungera...
Som tur är har jag träffat en väldigt tålmodig kille som lyssnar på mig o verkligen försöker att ge mig det jag behöver...o jag älskar dig för det vännen!!
Jag hoppas verkligen att jag kan ge tillbaka till dig det du behöver o att jag inte bara kräver o tar ifrån dig så att jag till slut driver bort dig.....
När det gäller kärlek så bör man ju ge minst lika mycket som man tar av den andra, önskar bara ibland att det kunde finnas en gräns..ungefär som på kontokort, att då man tar för mycket så får man ett meddelande att man övertrasserat kontot o därför måste fylla på med pengar...men i detta fall med kärlek o omtanke...

Ska försöka göra lite fler insättningar framöver så får man hoppas på det bästa....
..Kaatching!!!=D


Inga kommentarer: