lördag 30 oktober 2010

All hallows eve..


Jag tycker det är så trist att vi i Sverige inte uppmärksammar o firar Halloween på samma sätt som i USA. Jag älskar idén med att klä ut sig o pynta med pumpor o liknande.. Men det har inte riktigt slagit här i Sverige, vissa passar på o ha maskerader osv, men det känns som att det är mer i storstäderna. Där jag bor är folk lite för torra för att spöka ut sig i olika utstyrslar, vilket jag inte förstår..det är ju SÅ roligt ju=P
Jag har brukat klä ut mig på Halloween ändå tillsammans med nån enstaka kompis o gått ut på krogen.
I år blir det inget av med utklädnad tyvärr, men jag ska skära till en pumpa idag för första gången o ställa utanför dörren med ljus i(om den blir bra vill säga=P), sen ska jag försöka baka pumpabröd osv. Har aldrig smakat pumpa förr så det blir spännande=P.
Helst av allt skulle jag vilja gå på maskerad ikväll, ingen som vill bjuda in mig??=D Nej, jag tror jag får ta tag i det själv nästa år o fixa till en Halloweenfest där det är krav på att folk ska vara utklädda. Låter som en plan tror jag bestämt.

Inga kommentarer: