måndag 4 oktober 2010

En bild säger mer än tusen ord..

I fredags efter jobbet tog jag bilen o åkte ner till Stockholm, eller närmare bestämt Täby för att hälsa på Marre..Millan kom oxo förbi o vi käkade gulaschsoppa med creme fraiche o bröd(vilket kan tänkas vara min favoriträtt just nu=P)
Efter maten, slappade vi i soffan o kikade på Idol, alla mina favoriter har gått vidare =D Jay, Linda Varg o Linnea så jäkla bra alla tre!
På lördagmorgon, efter att vi hämtat mina grejer hos Anders(så skönt att allt är klart nu), så tog vi tunnelbanan in till Slussen..väl där så fick det bli en gammal favorit för att mätta hungern lite, en kokkorv med räksallad o rå lök, såå gott!
Sedan gick vi längs vattnet i solen o jag insåg åter igen vad fint Stockholm är..
Vårat mål var Fotografiska Museet, där det var två utställningar jag gärna ville se..
Den ena var Fashion, som var fylld av otroligt vackra modebilder genom tiderna..intressant o se likheter o skillnader från förr o nu.
Den andra utställningen som var min absoluta favorit o otroligt inspirerande var Sandy Skoglunds utställning o jag kommer att skriva ett eget inlägg om det efter detta.
Efter fotografiska, gick vi in till Gamla Stan o hittade ett litet café som ligger nere i en källare..
..med en väldigt brant trapp ner..
Det var tegel överallt, låga dörröppningar o på väggarna hängde konstverk av lokala konstnärer som var till salu.
Lilla Karin mötte upp oss för en liten fika o för att prata ikapp lite vad som hänt i våra liv, det är inte så ofta vi ses nu..=(

Sedan promenerade vi vidare genom Gamla Stan o in mot Plattan

Inga kommentarer: