måndag 20 juni 2011

Söndagstur..

Igår då vädret var lite trevligare än det varit den senaste veckan o regnet höll sig borta, så passade jag o Peter på o ta en tur med hojen. O jag tänkte att det var väl lika bra att Peter skulle få träffa min kära mor, så det var dit vi styrde.
Då vi kom fram sken solen o mamma satt ute med ett glas rött o njöt=)
Mamma är väldigt pysslig av sig o jag tror det är som Peter sa att det är därifrån jag har min pysselådra=)
 Staketet eller minigärdsgård eller vad man nu kan kalla det har mamma gjort helt själv o det blev en liten inramning till hennes "uterum". Hur fint som helst är det!=)
 O alldeles nedanför mammas hus hör man bäcken brusa o här skymtar man bron som går över..

 Vi blev bjudna på jordgubbar o grädde, kan det bli mer somrigt??=P 

  Sen så sa vi hej då till mamma o hennes lilla smultronställe för att åka o käka..det blev pizza o sen blev det en myskväll med film hemma hos Peter...=)

Inga kommentarer: