onsdag 3 september 2008

En sockerbagare...

Som jag skrev tidigare så klev jag upp tidigt i morse o bakade...Jag försökte mig på att baka med lite nyttigare ingredienser o resultatet blev faktiskt bra....=)

Det blev två limpor gjorda av dinkelmjöl, naturell yoghurt el fil, bikarbonat, havssalt, nötter, äpple o russin..toppat med solrosfrön o linfrön....riktigt goda blev dom..Sen gjorde jag en limpa på samma sätt fast med oliver o fetaost i, den blev inte riktigt färdiggräddad så den är lite degig, men väldigt god ändå...=)


Tycker om förpackningar som ser gamla ut..dom här två är ju underbara..helst dinkelmjölet..

Sedan gjorde jag en chokladkaka oxo..med råsocker, kakao, ägg, vaniljsocker, naturell yoghurt(det skulle egentligen vara kesella, men man tager vad man haver...=P) Visst blev den fin då??=)
O slutligen blev det en äpplepaj, med fiberhavregryn, hasselnötter, valnötter o mandel, råsocker toppat med lite honung...hur god som helst blev den..=)

Har känt mig ganska produktiv ändå idag...efter jag bakat färdigt, så städade jag pappas bil som ev ska säljas idag...sen har jag varit ute o gått sex kilometer..nu ska jag ta tag i o klä om en gammal stol jag har...

Ha det gott allihop..


Inga kommentarer: