tisdag 30 september 2008

Fru Gårman..

Jämställdhet i all ära..jag är feminist/humanist o jag vill att alla ska ha lika lön för lika arbete...o vi är alla värda lika mycket!
Men allt detta tjafs om att det inte finns lika många kvinnliga statyer som manliga..hallå?? Konstigt?? Nej, männen har ju liksom haft en mer framstående roll i vår historia..inte för att de varit bättre, men historien ser ut så...mycket o gnälla om nu!! Visst kul om det kommer upp kvinnliga statyer på nån betydelsefull person oxo..men inte bara för att hon är kvinna...

O allt detta tjat om Fru Gårman...herregud välj strider som betyder nåt då!!! Lägg ner tid, pengar o energi på något som har någon betydelse istället! O förresten, bilden jag har sett på skylten..det ser mer ut som en karl i kvinnokläder..haha...men varför inte, fram med transskyltarna oxo vet jag....=)

Transa??

Den här versionen ser ju vettigare ut...hmmm..tycker fortfarande det är slöseri med tid o pengar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Varför är "Herr Gårman" svart?Aningen rasistiskt tycker jag ;-)