lördag 5 juli 2008

En riktig rysare..


En av mina favoritgenre inom film är rysare..men det tråkiga är ju att det inte finns så många bra såna!! Iaf inte som jag har sett...jag älskar ju när de är lite psykologiska o jag kan inte låta bli att tycka om såna där filmer där det händer saker plötsligt, så att man bara sitter o hoppar hela filmen... "Scream" älskade jag då den kom, men tycker att det borde ha räckt med nummer ett i den trilogin...det var en riktig "hoppfilm" o jag måste säga att jag gillar den lite än idag... Wes Craven o Kevin Williamson hade ju ett ganska bra samarbete där ett tag, men tröttade ju ut det hela med att göra uppföljare hela tiden...jag menar "Jag vet fortfarande vad du gjorde förra sommaren"?? Gaaaahw...uppföljare är ju alltid sämre, så varför gör man då en..eller två??

"The Ring"(jag menar då självklart ettan, då jag tycker tvåan var ett slösrei med tid), är min absoluta favoritrysare o då har jag bara sett den amerikanska versionen..har hört att den japanska är mycket hemskare, så jag ska ta mig i kragen o titta på den nån gång oxo...

Har tyvärr inte tittat på några filmer av skräckens mästare, Alfred Hitchcock, förutom "Psycho" 1..(finns ju uppföljare även här!!!??)...jag måste nog ta en helg eller så o ta ett skräckmara o kolla in alla klassiker o så....Herr Snell pratar oxo om "Nosferatu" från 1922 (stumfilm)...skulle vara intressant o ha sett den med...
Anledningen till att jag kom in på detta ämne var ju för att jag o herr Snell kollade in en av de alltför många dåliga rysare igår.."The Unrest"..Den handlar om en tjej som är läkarstudent som känner att liket de ska dissekera har en arg ande som mördar dom som hanterat henne dåligt...
Otroligt spännande eller hur?? Tsss..den är dock lite äcklig då man ser hur de dyker ner i en tank där de förvarar lik o lite andra såna mysiga grejer....men men ingen höjdare alltså...


Nej, nu ska jag sluta babbla o ge mig ut o gå tror jag...

Inga kommentarer: