torsdag 17 juli 2008

Helt jävla underbart!!

Iron Maiden igår..o vad mer kan man säga än satan vad bra dom är!!! Bruce Dickinson tyckte jag hade en av världens bästa röster efter att bara hört honom på skiva, men nu är jag än mer övertygad om att så är fallet!! Han står uppe på scenen o sjunger, trots att han sjuknat in i influensa efter spelningen i Spanien i fredags, o låter helt jävla suverän!!!

Om jag ska jämföra med Metallica som jag såg i somras så tycker jag om deras musik lika mycket, dom är minst lika bra live..det var något sämre ljud på Maiden(lite ojämnt vissa gånger)..Metallica grabbarna har lite mer stil då det gäller utseende..Men Maiden har ju mycket mer som händer på scenen, de bytte bakgrunder som hörde till alla de klassiska låtarna, Eddie dök upp i olika skapelser..som mumie o robot bland annat...

Jag skulle kunna sitta här o prata i evigheter om hur bra dom var o vilken känsla det var inne på Stadion..HELT OVERKLIGT!! Jag hade rysningar långt ner på benen ett flertal gånger under kvällen o jag gick därifrån med ett fånigt leende på läpparna, men samtidigt med en tomhet att jag inte ville att det skulle vara slut...Längtar tills jag kommer iväg på konsert igen, undra bara vilka det blir denna gång.. Maiden ska jag klart se igen nästa gång de kommer till Sverige!!!

Har några bilder från min mobil som då tyvärr blir litr halvtaskiga..men jag har fler på Elins digitalkamera som kommer upp senare...








Inga kommentarer: